Eksamen og evaluering i dramatik på c-niveau

Her kan du finde eksempler på, hvordan du rent praktisk afvikler eksamen samt se eksempler på eksamensspørgsmål og eksamensplan

Dramatikeksamen kan afvikles både på c-niveau og b-niveau. 

Eksamen i dramatik c

Speeddating
© Michael Hjardgaard Andresen

Arbejdet med eksamensprojekter i dramatik

Her kan du se eksempler på en plan for eksamensprojektforløbet på c-niveau samt en række udfyldningsark, som eleverne kan bruge i perioden
Kvinde der tænker

Eksamensspørgsmål til dramatik c

Hvordan kan man formulere de individuelle eksamensspørgsmål? Her kan du se eksempler på spørgsmål efter den gamle studieordning
Dialog

Eksamensrefleksioner

Savner du inspiration til, hvordan eksamensprojektet kan køres på en ny måde?

Arbejdet med eksamensprojekter

 

731652_.jpg

Projektstyring

Før logbog, aftal planlægningsmøder - find flere forslag på denne side til, hvordan du styrer et længere projektforløb.
Speeddating
© Michael Hjardgaard Andresen

Arbejdet med eksamensprojekter i dramatik

Her kan du se eksempler på en plan for eksamensprojektforløbet på c-niveau samt en række udfyldningsark, som eleverne kan bruge i perioden
evaluering

Evaluering af eksamensprojektet

Hvordan plejer du at evaluere eksamensprojektet med dine elever? Her kan du se et eksempel på spørgsmål til portfolioen.

Portfolio

en computer

Portfolio på dramatik c-niveau

Bliv klogere på den tidligere fagkonsulents tanker om portfolioens rolle i undervisningen, i projektarbejdet og til eksamen.
Kalender_COLOURBOX5380290.jpg
© Colourbox

Logbog under eksamensprojektet

Eleverne kan have godt af at have nogle faste spørgsmål til deres logbogsskrivnings under eksamensprojektet. Hvis du vil have et lidt pænere layout, kan du downloade skabelonen under relaterede filer

Evaluering

Evaluering

Løbende evaluering

Der er mange måder at gribe den løbende evaluering an. Se her eksempler på, hvad du kan gøre
Mand truer med pistol

Skyd din faglighed

Her kan du se et eksempel på en "skydeskiveevaluering" som du kan bruge i undervisningen
Billede af en ludobrik

Evalueringsspil i dramatik

Lad eleverne evaluere et forløb med et spil, hvor de rykker frem, når et spørgsmål er besvaret rigtigt.
Eksamenssituation

Peer2peer i dramatik

Her kan du blive inspireret til at bruge principperne i peer2peer feedback i dramatikundervisningen

Generelt om evaluering

Gymnasieelever
© Ulrik Jantzen

Summativ evaluering uden performancekultur

Vi ønsker, at eleverne kan vise deres viden og forståelse til den endelige eksamen. Men hvordan får vi en læringskultur og ikke en performancekultur?
767996_.jpg

Formativ evaluering fremmer læreprocesser

Brug tilbagemelding til eleverne som et effektivt læringsredskab. Nogle kobler det med karakterfrihed, andre lader blot eleverne udføre rettelser i praksis.
733657_.jpg

Peer2Peer feedback og feedforward

At lade eleverne vurdere og hjælpe hinanden kan give frugtbare resultater - med lidt forberedelse.
730659_.jpg

Selvevaluering

Når eleverne evaluerer sig selv, øges det faglige niveau og deres motivation og engagement. Eleverne indser, at der er en sammenhæng mellem egen indsats og adfærd og deres udbytte af undervisningen.

Produceret i samarbejde med

Centre for Undervisningsmidler

Centre for Undervisningsmidler har ansat 30 fagredaktører med solidt kendskab til pædagogik og undervisning til at udvikle fagsiderne til de gymnasiale uddannelser på EMU (STX/HF). Fagsiderne udvikles og vedligeholdes i samarbejde med de faglige foreninger og Undervisningsministeriet.

Se mere om samarbejdet her.

CFU findes også på EMUen. Siderne vedligeholdes af CFU selv - se her. Her kan skolerne søge information om landsdækkende aktiviteter, ligesom man kan finde CFU-centrenes lokale websites.

cfu-v1.png