Engelsk og den merkantile caseeksamen

Materialesiden for faget engelsk er inddelt i 3 hovedtemaer, der har omdrejningspunktet NETTO butikker i England.

NETTO har i samarbejde med den britiske butikskæde ”Sainsbury’s” relanceret åbninger af NETTO butikker i Nordengland med start i november 2014, og de søger stadig og løbende efter nye etableringsmuligheder. 

Caseopgaverne lægger op til arbejdet med at etablere sig i nye kulturer samt med præsentationen af hele konceptet omkring NETTO og Dansk Supermarked Group.

Hvert tema har en hovedoverskrift der tager udgangspunkt i faktateksterne i materialebanken, samt forskellige eksempler og ideer til, hvordan man kan lave caseopgaver.  Det er meningen at man kan bruge opgaveeksemplerne som inspiration til egne opgaver. Uddyb dem gerne og tilføj opgaver i forhold til sværhedsgrad og niveau.

Faglig ansvarlig: Lis Olsen lol@ibc.dkIBC, Aabenraa.

Inspirationsmaterialer fordelt på temaer (3)

Engelsk - Historie og organisation

Dansk Supermarked Group
© Dansk Supermarked Group
Dansk Supermarked Groups historie er mere end 100 år gammel; helt præcist starter historien i 1906. Det startede som en lille manufakturbutik i Aarhus og 42 år senere i 1948 åbnede Salling Stormagasin.

Engelsk - Målgrupper og købmandskab

Medarbejder
© Dansk Supermarked Group
Dansk Supermarkeds Groups varehuse og butikker er for alle. Der er varer og priser, der er tilgængelige for alle, der ønsker dag¬ligvarer og nonfood i en ordentlig kvalitet. Der er både B2C og B2G kunder.

Engelsk - Miljø og social ansvarlighed

Dansk Supermarked Group
© Dansk Supermarked Group
I Dansk Supermarked Group kaldes CSR for samfundsansvar. Fokusområderne er at stoppe madspild, og at få kunder og omverdenen til at have fokus på økologi. Dette gøres blandt andet igennem mere information i butikken samt ved hjælp af promotion i lokalområdet. Desuden satses der på øget kommunikation via de sociale medier.

Produceret i samarbejde med

Dansk Supermarked Group

Dansk Supermarked Group er en international detailvirksomhed, som er repræsenteret i fem lande. Vores brands føtex, Bilka, Netto, Salling og Wupti bliver hver dag besøgt at 1,4 millioner kunder. Foruden Danmark, er Netto etableret i Sverige, Polen, Tyskland og Storbritannien.

Relaterede moduler