Samarbejdspartnere

cfu-v1.png

Nyheder

Sten på græs.jpg

Fagenes metoder

Uanset gymnasiereform og nedlæggelse af AT er der stadig behov for fokus på fagenes metoder og samspillet mellem fagene. Læs her fx om hovedområdernes måder at producere ny viden på.

Subscribe to Nyheder

Redaktøren anbefaler

  • Elev med medie

    Taksonomier: Bevægelsen fra nem til svær

    Fagenes bevægelse fra nem til svær er ikke ens, hvilket kan vanskeliggøre fagligt samspil. Men en bevidsthed om fagenes taksonomiske forestillinger, letter samarbejdet. Er det Bloom, SOLO, Kolb? Hvilke vidensniveauer er der tale om?

  • Undervisningsforløb til Ipad og computer

    Digital dannelse

    Opstil sammen med eleverne en liste over, hvad digital dannelse vil sige. De vil uden tvivl nævne privat brug af sociale medier i undervisningen, tonen på nettet, osv - men også liste studietekniske værktøjer i moderne aftapning.

  • Lærere

    Teamsamarbejde

    Hvordan samarbejder man med andre faggrupper om et tværfagligt forløb, så det giver mening? Hvordan med rollen som teamleder, forventninger og andre gruppearbejdsprocesser?

Seneste moduler

Tilmeld dig nyhedsbrev

Hånd der rækker ud efter gennemsigtige breve


Tilmeld dig nyhedsbrevet.

Du får med garanti inspiration og input fra de fag, du tilmelder dig. Forsøg også med temaet "Studiekompetence" og "For gymnasielever".

Kontakt med redaktøren for AT?

Værktøj til personlig forventningsafklaring i teamarbejde

Har du undervisningsforløb eller oversigter eller planer eller evalueringsark eller NOGET, der kunne interessere andre, der også underviser i AT? (Det behøver på ingen måde være fuld beskrevne forløb, skitser kan også inspirere). Så send dem endelig til redaktøren: hh@ucc.dk.

Har du synspunkter på dette site og forslag til forbedringer, må du endelig også skrive!

Temaer