Jagt på B
    © Lærkeparken

    Lærkeparken NNS-institution

    Lærkeparkens børnehus er et af 7 børnehuse i institutionen Abildgård, som ligger i Vollsmose i Odense. Bydelen og børnehuset rummer børn med mange forskellige nationale og sproglige baggrunde. Institutionen er en del af Ny Nordisk Skole, der arbejder målrettet på at udvikle pædagogisk praksis, så alle børn bliver så dygtige de kan.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Pædagogisk personale
    Klaus Thestrup
    © Klaus Thestrup

    Webinaroptagelse: Medieleg i dagtilbud

    Børnehaver og andre dagtilbud var målgruppen for det første webinar, EMU afholdt for Ny Nordisk Skole, NNS. Webinarerne er en del af et ”NNS-bibliotek”, der nu er afviklet på EMU Danmarks læringsportal.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Ledelse
    Pædagogisk personale
    IMAG1952.jpg

    Webinaroptagelse: Øget bevægelse kan fremme trivsel og læring

    Video, slides, Padlet og blog. Hvilke sundhedsmæssige konsekvenser har det, at vores børn er blevet mere inaktive, stillesiddende og kropsligt ubrugte.
    Indholdstype: 
    Andet
    hold

    Aldersintegration og kompetence-differentiering på tværs af Danmark

    Ørestad Skole i København, Lisbjergskolen i Aarhus, Hundslund Skole, Vestre Skole i Grindsted, Hou Skole i Odder, Sortebakkeskolen i Rebild og Buskelundskolen i Silkeborg er gået sammen i et fælles netværk, hvor de i fællesskab vil udfordre tanken om årgangsopdelt holddannelse.
    Indholdstype: 
    Andet
    It i anvendelse

    Bedre brug af it skal motivere eleverne

    Privatskolen Skt. Josefs Skole i Roskilde samarbejder med folkeskolen Lynghøjskolen og Himmelev Gymnasium om at motivere eleverne ved at integrere it i fagene. Projektet foregår som aktionslæring og skal ende med at lette overgangen fra grundskole til gymnasium.
    Indholdstype: 
    Andet
    Blog

    BLOGarkiv - Forskerstafetten

    Indhold fra blogserien forskerstafet om centrale temaer i NNS
    Indholdstype: 
    Andet
    Blog

    BLOGarkiv - Målstyret undervisning og synlig læring

    Indhold fra blogserien Målstyret undervisning og synlig læring
    Indholdstype: 
    Andet
    Have
    © vennerstroem.dk

    Børns aktivitetsniveau vokser side om side med grøntsagerne i skolehaver

    Ny amerikansk undersøgelse viser, at skolehaver ikke kun får børnene til at bevæge sig mere i løbet af skoletiden, men rent faktisk også når de er hjemme. Børn og lærere på NNS-institutionerne Tranbjergskolen og Gammelgaardsskolen er da heller ikke i tvivl om, at skolehaver er et godt supplement til stoleskolen.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Rød tråd

    Den røde tråd øger elevernes lyst til at lære

    Sofiendalskolen vil stimulere elevernes læringslyst ved at sætte fokus på tydelige læringsmål. At sikre ambitiøse vilkår for hvert barns læring styrkes gennem et tæt samarbejde i netværket med børnehave og gymnasium.
    Indholdstype: 
    Andet
    Unge på Tværs
    © Unge på Tværs

    Djursland sætter EUD på skoleskemaet

    De to NNS-institutioner Viden Djurs og UU-Djursland har indgået et samarbejde med to folkeskoler for at højne afgangselevernes viden om erhvervsuddannelserne og dermed mindske risikoen for frafald. Djursland er således godt klædt på til den kommende EUD-reform.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    E-magasin

    E-magasinet "Den nye nordiske skole"

    ”Magasinet ”Den nye nordiske skole” blev udgivet i efteråret 2013.
    Indholdstype: 
    Andet
    Samarbejde

    Eksempler på NNS-samarbejder

    Her kan du læse om de tidligere NNS samarbejder
    Indholdstype: 
    Andet
    Pædagog

    Elever bygger bro mellem skole og virkelighed

    Randers Social- og Sundhedsskole bygger bro mellem teori og praksis ved at sende eleverne ud og afprøve det lærte i en af de lokale børnehaver og vuggestuer. Samarbejdet styrker fællesskabet, og udfordrer eleverne til at blive så dygtige som muligt.
    Indholdstype: 
    Andet
    Innovation

    FabLabs hitter landet over - og flere NNS'ere er med på beatet

    Århus, Vejle og Silkeborg har udviklet et unikt samarbejde omkring etablering af FabLab's i folkeskoleregi. NNS-skolerne Vestre Skole, Sølystskolen og Buskelundskolen er en del af projektet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    fodspor

    Fagpakke 1 videoakademi

    Få input til debat ved at høre følgende faglige ressourcepersoners synspunkter:
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    fodspor

    Fagpakke 2 videoakademi

    Få input til debat ved at høre følgende faglige ressourcepersoners synspunkter:
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    fodspor

    Fagpakke 3 videoakademi

    Få input til debat ved at høre følgende faglige ressourcepersoners synspunkter:
    Indholdstype: 
    Andet
    Feedback fra børnehave til gymnasium i Aalborg

    Feedback fra børnehave til gymnasium i Aalborg

    Tre institutioner i Aalborg er gået sammen om et forandringsprojekt, der har fokus på at øge den indre motivation for læring hos børn og elever. De er ugens Ny Nordisk Skole-netværk.
    Indholdstype: 
    Andet
    Folder

    Folderen "Bliv en del af Ny Nordisk Skole"

    Om folderen "Bliv en del af Ny Nordisk Skole"
    Indholdstype: 
    Andet
    Netværk

    Folkeskole, ungdomsskole og erhvervsuddannelse mødes i åbent laboratorium

    NNS-netværket Odense Innova vil skabe et åbent laboratorium, hvor lærere og elever fra lokale folke-, ungdoms- og erhvervsskoler kan mødes i konkrete projektforløb.
    Indholdstype: 
    Andet