Elever har forskellige behov

    Differentiering af undervisningen forudsætter fokus på evaluering

    Forsknings-informeret

    Mange skoler har siden 2004 haft fokus på evaluering som metode til at styrke differentiering i undervisningen. Evalueringsinstituttet EVA har undersøgt den faktiske effekt heraf og konkluderer, at evalueringsfaglighed er vigtigt men ikke kan stå alene. Hvad det betyder, finder du mere om her, samt EVA’s bud på hvad undervisningsdifferentiering indebærer i teori og praksis.
    Indholdstype: 
    Værktøjer
    Målgruppe: 
    Skoleledelse
    Elever har forskellige behov

    Undervisningsdifferentiering i praksis

    I denne film kan du se hvordan undervisningsdifferentiering kan udføres i praksis. Vi følger lærerne Trine Munk Christensen og Niels Kristen Kirk fra Christinelystskolen, mens de viser nye metoder.
    Indholdstype: 
    Metoder
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Elev

    Det inkluderende læringsmiljø

    Det er vigtigt for elevernes læring, at læringsmiljøet er positivt. Men hvad kan man som lærer selv gøre for at skabe et positivt miljø?
    Indholdstype: 
    Metoder
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Eiffeltårn og rose.

    Acrostiches

    Nemme digte til undervisningen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Globus

    Fransktalende lande

    Hvor taler man fransk?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Globus

    Fransktalende lande

    Hvor taler man fransk?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    klasselokale

    Undervisningsdifferentiering - 7 gode råd

    Gymnasielærer og ekstern underviser på teoretisk pædagogikum Nicolas Marinos giver her 7 gode råd om undervisningsdifferentiering
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elev

    Et perspektiv på differentieret undervisning

    Lektor og cand. pæd. Tobias Heiberg Jørgensen udtaler sig her om kerneelementerne i den differentieret undervisningspraksis.
    Indholdstype: 
    Værktøjer
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Læseteater
    © Lene Møller Yang

    Læseteater med internationalt samarbejde

    Ved at bygge et eTwinning-projekt op omkring læseteater giver du dine elever rig mulighed for at arbejde med mange sider af engelskfaget på en sjov og lærerig måde.
    Indholdstype: 
    Andet
    Big Data

    Differentiering med Big Data

    "Big Data" bliver kaldt det vigtigste skridt i retning i af reel differentieret undervisning.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    7187_.jpg
    3814_.jpg

    En kultur under forandring i en digitaliseringsfase (klasseledelse)

    Her finder du et eksempel på et værktøj udviklet af Odense katedralskole: klasseledelse som værktøj til at øge elevernes studieparathed ved at fokusere på den gymnasiale uddannelses anvendelighed på de videregående uddannelser.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Logo for Gymnasieforskning.dk
    © Gymnaserforskning.dk

    Gymnasieforskning.dk

    Artikeldatabase der formidler forskning, der er relevant for undervisere på de gymnasiale uddannelser. Artikler om skrivedidaktik, it-didaktik, klasseledelse, motivation, differentiering og spansk!
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Traffiklys

    Trafiklysmodellen – en metode til undervisningsdifferentiering

    Trafiklysmodellen er en metode, der har været anvendt på kvu, stx, hhx, htx, hf, avu, erhvervsuddannelser og folkeskolen.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Team

    Undervisningsdifferentiering

    Hvad er undervisningsdifferentiering? Og hvordan bruger man det i sin egen praksis som lærer?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Team

    Undervisningsdifferentiering med Cooperative Learning

    Hvad er Cooperative Learning? Og kan det anvendes til at få en differentieret undervisning i praktikken?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Glad pige med armene over hovedet

    Laban 1.-2. klasse - Undervisningsdifferentiering

    Differentieringen kommer til at ligge i at give tid til dem alle, og samtidig være klar til at ændre og variere, hvis man ikke får stillet opgaven på den rette måde.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Klasseledelse

    Værktøjer til at blive en bedre underviser

    Mangler du konkrete værktøjer i jobbet som lærer, så giver forfatter og underviser Ole Ditlev Nielsen i sin bog "Om at undervise" øvelser, som du kan afprøve i praktikken eller i dit job som lærer. Få en forsmag i dette modul.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    IT og medier

    Læring med it – hvad siger eksperten?

    Hør lektor og it-læringsagent på læreruddannelsen Blaagaard/KDAS, Thomas Seiger Behrens, udtale sig om, hvordan man som professionel underviser, inddrager it i undervisningen.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Læringspyramide

    Læringspyramiden - myte eller fact?

    Læringspyramiden dukker jævnligt op for at give et overblik over, hvilken effekt forskellige undervisningsmetoder har på eleverne. Men er den evidensbaseret?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende