Fra Københavns Åbne Gymnasium
    © Styrelsen for It og Læring/Sven Jeppesen

    De sætter sprog på innovation

    Hvis man skal arbejde med innovation, er det godt at være god til samarbejde, navigation, kreativitet, formidling og har handlekraft. På Københavns Åbne Gymnasium arbejder eleverne bevidst på at udvikle de evner.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Tracy Joyce and Kelly
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow, Danida

    The A Team - film

    En film om tre modige piger, som har besluttet sig for at finde en løsning på Kenyas store problem, krybskytteri. De kalder sig selv The A Team - og ved hjælp af bevægelsessensorer, som de selv har programmeret i skolen, forsøger tager de kampen op i mod krybskytterne.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    The A Team efter præsentationen.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Mediefag: The A Team

    Undervisningsmateriale til verdensfilm om krybskytteri i Kenya og tre modige pigers brug af moderne teknologi i kampen mod krybskytteri.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Mercy programmerer hjemme.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Biologi: Krybskytteri i Kenya

    Dokumentarfilmen "The A Team" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæftige sig med kompetenceområdet Perspektivering/Perspektivering i naturfag i Biologi i 7.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    The A Team efter præsentationen.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Engelsk: Kenyansk engelsk

    Dokumentarfilmen "The A Team" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæftige sig med kompetenceområdet Kultur og samfund/Engelsk som adgang til verden i Engelsk i 5.-7. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Joyce, Tracy og Jacob hopper.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Drama - valgfag: Sig det, så jeg tror det!

    Dokumentarfilmen "The A Team" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæftige sig med kompetenceområdet Dramaproduktion/Performance i Drama - valgfag i 7.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    tavle med innovation

    Innovation - generelt om emnet på EMU

    Dette modul samler nogle af de moduler, der findes her på EMU om innovation, og som kan have relevans også for de klassiske fag.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Mand m tandhjul

    Innovation - materiale til de klassiske fag

    Her finder du materiale, som kan inspirere til innovation i de klassiske fag, såvel oldtidskundskab som sprogfagene.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Det pædagogiske læringscenter

    Innovation - materiale fra UVM-arbejdsgruppe

    Materiale om innovation i de klassiske fag fra en arbejdsgruppe under Ministeriet for Børn, Undervisning og Ligestilling.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Foto fra Danidas Verdensfilm "Lion Lights"
    © Iben Fog Saxe og André Rothschild.

    Engelsk: An Inspiring Story

    Dokumentarfilmen "Lion Lights" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæf-tige sig med kompetenceområderne Mundtlig Kommunikation/Lytning og Kultur og samfund/Interkulturel kontakt i engelsk i 5.-7. klasse.
    Indholdstype: 
    Andet
    Foto fra filmen "Ulovlig overlevelse"
    © Turbinefilm

    Geografi: Den kenyanske befolkning

    Dokumentarfilmen ”The A Team” danner i denne aktivitet udgangspunkt for at arbejde med kompetenceområderne Undersøgelse/Demografi og erhverv samt Perspektivering/Naturgrundlag og levevilkår i geografi i 7.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 1 - ”Forbered”

    I første fase tages udgangspunkt i ’forberedelsen’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis

    Find inspiration til forskellige arbejdsprocesser, som særligt i udskolingen kan understøtte innovation og entreprenørskab, som led i fx tværfagligt samarbejde, projektforløb, understøttende undervisning eller måske som brudstykker i den daglige undervisning. Forløbet er udviklet i samarbejde med Søren Peter Dalby Andersen og tager afsæt i en konkret designopgave, som kan tilpasses efter behov.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 2 - ”Forstå”

    I anden fase tages udgangspunkt i ’forståelsen’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 3 - ”Formgiv”

    I tredje fase tages udgangspunkt i ’formgivning’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 4 - ”Færdiggør”

    I fjerde fase tages udgangspunkt i ’færdiggørelsen’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sjippetov.jpg
    © Hanne Heimbürger

    Innovation i AT - Begynd her!

    Definition, metoder, erfaringer, bedømmelse - inspiration til innovation i undervisningen.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Vinmanden Peder og amatørbryggeren Martin åbner et nyt mikrobryggeri, der skal lave øl i høj smagmæssig kvalitet.
    © Koncern TV & Filmproduktion

    Baggårdsbryggeriet

    Vinmanden Peder og amatørbryggeren Martin åbner et nyt mikrobryggeri, der skal lave øl i høj smagmæssig kvalitet. Men hvordan går det med teknologi og produktionsstyring? Film og undervisningsforløb fra Springet-udsendelserne på TV2 om nystartede iværksættere.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    COLOURBOX2394440 innovation.jpg

    Innovation i samfundsfag

    Dette modul drejer sig om Innovation i samfundsfag. Materialet er for størstedelen udarbejdet af en gruppe lærere i samfundsfag i forbindelse med et udviklingsprojekt. Herudover har fagkonsulenten bidraget med materiale.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    COLOURBOX5534531.jpg

    Innovationsopgave: Design og dokumentar

    I dette forløb arbejder du med innovation som proces fra ide til færdig dokumentarfilm. Du lærer hvordan man sammen med andre kan finde og formulere ideer, søge løsninger baseret på mediefaglig viden og føre dem ud i livet. Undervejs er der stop, hvor du bliver udfordret af benspænd, tænker over hvordan ideen kan forbedres – og endelig slutter af med at brande dit produkt i en ny innovativ proces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer