Dame ryger en cigaret

    Nudging

    Ryger folk de forkerte steder? Er der kaos i kantinekøen? Ligger der skrald overalt når timen slutter?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Tracy Joyce and Kelly
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow, Danida

    The A Team - film

    En film om tre modige piger, som har besluttet sig for at finde en løsning på Kenyas store problem, krybskytteri. De kalder sig selv The A Team - og ved hjælp af bevægelsessensorer, som de selv har programmeret i skolen, forsøger tager de kampen op i mod krybskytterne.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    The A Team efter præsentationen.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Mediefag: The A Team

    Undervisningsmateriale til verdensfilm om krybskytteri i Kenya og tre modige pigers brug af moderne teknologi i kampen mod krybskytteri.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Mercy programmerer hjemme.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Biologi: Krybskytteri i Kenya

    Dokumentarfilmen "The A Team" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæftige sig med kompetenceområdet Perspektivering/Perspektivering i naturfag i Biologi i 7.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    The A Team efter præsentationen.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Engelsk: Kenyansk engelsk

    Dokumentarfilmen "The A Team" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæftige sig med kompetenceområdet Kultur og samfund/Engelsk som adgang til verden i Engelsk i 5.-7. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Joyce, Tracy og Jacob hopper.
    © Jacob Kromann Lennheden & Frederik Georg Reventlow

    Drama - valgfag: Sig det, så jeg tror det!

    Dokumentarfilmen "The A Team" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæftige sig med kompetenceområdet Dramaproduktion/Performance i Drama - valgfag i 7.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Euro_sedler_COLOURBOX1638294.jpg

    Elevator Pitch - afprøv din forretningsidé

    Elevator Pitch er velegnet til udvikling og afprøvning af gode forretningsidéer
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    tavle med innovation

    Innovation - generelt om emnet på EMU

    Dette modul samler nogle af de moduler, der findes her på EMU om innovation, og som kan have relevans også for de klassiske fag.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Wien

    Lübeck

    Et forløb som optakt til en tur til Lübeck
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Mand m tandhjul

    Innovation - materiale til de klassiske fag

    Her finder du materiale, som kan inspirere til innovation i de klassiske fag, såvel oldtidskundskab som sprogfagene.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Det pædagogiske læringscenter

    Innovation - materiale fra UVM-arbejdsgruppe

    Materiale om innovation i de klassiske fag fra en arbejdsgruppe under Undervisningsministeriet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Foto fra Danidas Verdensfilm "Lion Lights"
    © Iben Fog Saxe og André Rothschild.

    Engelsk: An Inspiring Story

    Dokumentarfilmen "Lion Lights" danner i denne aktivitet udgangspunkt for at beskæf-tige sig med kompetenceområderne Mundtlig Kommunikation/Lytning og Kultur og samfund/Interkulturel kontakt i engelsk i 5.-7. klasse.
    Indholdstype: 
    Andet
    Foto fra filmen "Ulovlig overlevelse"
    © Turbinefilm

    Geografi: Den kenyanske befolkning

    Dokumentarfilmen ”The A Team” danner i denne aktivitet udgangspunkt for at arbejde med kompetenceområderne Undersøgelse/Demografi og erhverv samt Perspektivering/Naturgrundlag og levevilkår i geografi i 7.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 1 - ”Forbered”

    I første fase tages udgangspunkt i ’forberedelsen’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis

    Find inspiration til forskellige arbejdsprocesser, som særligt i udskolingen kan understøtte innovation og entreprenørskab, som led i fx tværfagligt samarbejde, projektforløb, understøttende undervisning eller måske som brudstykker i den daglige undervisning. Forløbet er udviklet i samarbejde med Søren Peter Dalby Andersen og tager afsæt i en konkret designopgave, som kan tilpasses efter behov.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 2 - ”Forstå”

    I anden fase tages udgangspunkt i ’forståelsen’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 3 - ”Formgiv”

    I tredje fase tages udgangspunkt i ’formgivning’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Innovation

    Innovation i praksis - Fase 4 - ”Færdiggør”

    I fjerde fase tages udgangspunkt i ’færdiggørelsen’.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sjippetov.jpg
    © Hanne Heimbürger

    Innovation i AT - Begynd her!

    Definition, metoder, erfaringer, bedømmelse - inspiration til innovation i undervisningen.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Vinmanden Peder og amatørbryggeren Martin åbner et nyt mikrobryggeri, der skal lave øl i høj smagmæssig kvalitet.
    © Koncern TV & Filmproduktion

    Baggårdsbryggeriet

    Vinmanden Peder og amatørbryggeren Martin åbner et nyt mikrobryggeri, der skal lave øl i høj smagmæssig kvalitet. Men hvordan går det med teknologi og produktionsstyring? Film og undervisningsforløb fra Springet-udsendelserne på TV2 om nystartede iværksættere.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer