Butiksfacede
    © JYSK

    Dansk - Historie og organisation

    JYSK GROUP har et skandinavisk udgangspunkt: Den første butik åbnede i Danmark i 1979, og i dag har JYSK GROUP over 2.200 butikker og 19.000 medarbejdere i 36 lande. I Tyskland og Østrig er navnet Dänisches Bettenlager – i resten af verden JYSK. JYSK GROUP ønsker at være et godt tilbud for alle og har en ambition om at blive udbredt i hele verden. Bag JYSK GROUP står stifter og ejer Lars Larsen, der blandt andet også ejer møbelkæderne Bolia.com, IDEmøbler og ILVA. Den samlede omsætning i LARS LARSEN GROUP er på 23,3 milliarder kroner.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Dansk - Kommunikation

    JYSKs interne og eksterne komunikation. Hos JYSK er man bevidst om værdien i at kommunikere sprogligt korrekt med kunderne og samarbejdspartnere.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejdere i JYSK
    © JYSK

    Dansk - Arbejdsforhold

    JYSK har fokus på medarbejderne i deres koncern. Det kommer til udtryk i bl.a. deres interne kommunikation, hvor de gode resultater fortælles, men også eksternt, hvor medarbejderne og Lars Larsen fortæller om, hvorfor JYSK er et godt sted at arbejde.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    JYSK
    © Europur

    Dansk - Miljø og ansvarlighed

    JYSK er klar over, at de bærer et stort ansvar i forhold til deres omgivelser. Man ønsker hos JYSK at være en socialt ansvarlig virksomhed, og den forlanger og forventer det samme af sine leverandører, NGO’er og myndigheder over hele verden. JYSK har bl.a. grundlagt TFT (The Forest Trust) og forhandler FSC-certificerede havemøbler.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejder i JYSK
    © JYSK

    Dansk - Målgrupper og købmandskab

    JYSKs Grundlæggende holdning til Målgrupper og købmandskab
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Emporia Sverige
    © JYSK

    Engelsk - Mission, vision og forretningsidé

    JYSK har fra dag 1 haft en mission, nemlig at sælge kvalitet lidt billigere end konkurrenterne. Ad den vej er der opbygget en kultur, som gennem årene har skabt JYSKs succes, hvor ord som 'ligefrem', 'ligetil' og 'helt nede på jorden' overfor både medarbejdere og kunder har været afgørende.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Engelsk - Historie og organisation

    JYSK er en dansk virksomhed, der har blikket rettet mod udlandet. Siden Lars Larsen åbnede den første butik i Århus i 1979 har målet været at skabe en international og førende butikskæde. I dag har JYSK 2100 butikker over det meste af verden og har senest åbnet en butik i Jakarta i Indonesien.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Engelsk - Kommunikation

    JYSKs interne kommunikation på hovedkontoret er primært på engelsk, hvor kommunikationen i butikkerne er på det pågældende lands modersmål.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejdere i JYSK
    © JYSK

    Engelsk - Arbejdsforhold

    JYSK har fokus på medarbejderne i deres koncern. Det kommer til udtryk i bl.a. deres interne kommunikation, hvor de gode resultater fortælles, men også eksternt, hvor medarbejderne og Lars Larsen fortæller om, hvorfor JYSK er et godt sted at arbejde.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejder i JYSK
    © JYSK

    Engelsk - Målgrupper og købmandskab

    JYSK har allerede en fod indenfor på det internationale marked, men det betyder ikke at det har været let fra begyndelsen. JYSK ved, at det kræver tålmodighed og indlevelse at gøre sig på tværs af landegrænser.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    JYSK
    © Europur

    Engelsk - Miljø og social ansvarlighed

    JYSK er klar over, at de bærer et stort ansvar i forhold til deres omgivelser. Man ønsker hos JYSK at være en socialt ansvarlig virksomhed, og den forlanger og forventer det samme af sine leverandører, NGO’er og myndigheder over hele verden. JYSK har bl.a. grundlagt TFT (The Forest Trust) og forhandler kun FSC-certificerede havemøbler.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Uldum, JW Luftfoto
    © JW Luftfoto, JYSK

    Engelsk - Verden omkring JYSK

    JYSK kender de interne og eksterne faktorer, der påvirker dem i Danmark. Men i forbindelse med butiksåbningen i London, skal de have præciseret disse faktorer for deres nye marked i England.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Erhvervsøkonomi - Økonomi

    Fokus på økonomiske forhold på butiksniveau. Hos JYSK er godt købmandsskab værdigrundlaget for JYSKs succes, derfor er begrebet godt købmandsskab solidt forankret i JYSKs ansatte. De har fokus på at øge resultatet på bundlinjen og har fokus på såvel at øge indtægterne som reducere omkostningerne. Der er en sund stemning af konkurrence blandt medarbejderne om at yde deres bedste.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    JYSK i Kina
    © JYSK

    Informationsteknologi - It og logistik

    Informationsteknologi – fremover it – spiller en central rolle i planlægning af kommende aktiviteter. It styrer den daglige drift og er nødvendig i opfølgningen på, om forretningen udvikler sig som planlagt. JYSK er vokset fra en butik til en stor koncern. Det har gjort det muligt at anskaffe og udvikle it-systemerne i takt med antallet af butikker.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Historie og organisation

    JYSK er en internationalt kendt detailkæde med en historie og nogle værdier, som JYSK med fordel kan bruge i sin markedsføring, når JYSK vil starte et samarbejde med ejendomsmæglere i Spanien, i Frankrig og i Tyskland.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Emporia Sverige
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Mission, vision og forretningsidé

    JYSK gør tingene på sin egen måde og ønsker en synlig strategi bag deres vision, mission, JYSK values og JYSK leadership. Ledelse og medarbejdere står sammen om at tilbyde kunderne god kvalitet til lav pris.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Kommunikation

    En stor del af JYSKs kommunikation foregår via e-mails og pr. telefon. På hovedkontoret foregår kommunikationen primært på engelsk, mens der i butikkerne tales det pågældende lands sprog. Du har både haft engelsk og 2. fremmedsprog på handelsskolen og har desuden læst tysk/fransk/spansk i din fritid. Nu er du klar til at søge til udlandet efter endt elevuddannelse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejdere i JYSK
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Uddannelse

    JYSK er klar over vigtigheden af at have elever. I Danmark foregår elevuddannelsen på JYSK Academy – samme sted som Himmeland Golf og Spa Resort ligger. Eleverne kan derfor benytte sig af stedets faciliteter og aktiviteter. Desuden har JYSK et Trivselsråd, der sørger for at eleverne har det godt under skoleopholdene. I udlandet foregår elevuddannelsen under lignende gode forhold.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejdere i JYSK
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Arbejdsforhold

    JYSK er en international virksomhed med tusindvis af medarbejdere. Ledelsen har hele tiden fokus på det psykiske og fysiske arbejdsmiljø. Du har nu afsluttet elevuddannelsen i JYSK og er blevet ansat i Tyskland/Frankrig/Spanien, hvor du blandt andet står for relationen til de lokale ejendomsmæglere.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Medarbejder i JYSK
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Målgrupper og købmandskab

    JYSK ser sin målgruppe, som alle, der ønsker varer indenfor sengetøj, bad og bolig. I din butik har man denne sommer valgt at fokusere på havemøbler til unge mennesker i alderen 20-30 år. Formålet er bl.a. at vise de lokale ejendomsmæglere, at også unge har brug for at slappe af udendørs i fritiden.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer