Tosprogede elever

I klasser med tosprogede er det vigtigt, at undervisningen tager højde for elevernes sproglige baggrund.

Derudover kan der være brug for at arbejde med kulturforståelse og kulturel brobygning for både to-sprogede elever og lærere. Elever, der ikke har dansk som modersmål,eller som har begrænset ordforråd,kan i høj grad mangle det grundlag, der skal til for at tilegne sig de faglige begreber i undervisningen. 

Her på siden findes materiale, hvor ledelsen kan finde inspiration til, hvordan man kan skabe rammerne for et systematisk arbejde med at styrke to-sprogede elevers sprog- og læsekompetencer samt kulturforståelse.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.