Projektopgaven

Projektopgaven er en tværfaglig opgave i 9. klasse, som skal give eleven indsigt i projektarbejdsformen. Eleverne skal belyse en problemstilling, som de selv er med til at formulere. 

GSK. Projektopgaven. Formålstekst

Bekendtgørelsen om projektopgaven opstiller retningslinjer for gennemførelsen af projektopgaven. Så længe der arbejdes efter retningslinjerne, er det frit for den enkelte skole, hvordan arbejdet bliver organiseret.

Her på siden finder du inspiration og redskaber til at afvikle og bedømme projektopgaven. Du kan for eksempel finde hjælp til arbejdet med problemformulering og bedømmelse og se eksempler på elevers synopser og produkter. 

Inspiration og redskaber

25. JANUAR 2019 / LOVGIVNING

Bekendtgørelse om projektopgaven

25. JANUAR 2019 / ARTIKEL

Emnevalg og overblik

25. JANUAR 2019 / REDSKAB

Problemformulering

25. JANUAR 2019 / REDSKAB

Gruppekontrakt

25. JANUAR 2019 / EKSEMPEL FRA PRAKSIS

Synopsis

25. JANUAR 2019 / ARTIKEL

Det gode interview

25. JANUAR 2019 / EKSEMPEL FRA PRAKSIS

Produkt

25. JANUAR 2019 / REDSKAB

Fremlæggelse og bedømmelse

29. JANUAR 2019 / ARTIKEL

Design Thinking

29. JANUAR 2019 / FORLØB

Den innovative projektopgave

Siden er opdateret 14. februar 2019 af redaktør Stine Jul Rasmussen
Rettigheder:

Rettigheder

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - BY/NC/SA Navngivning / Ikkekommercielt / Del på samme vilkår. http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/2.5/dk/.
Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme
Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.