Forskning og viden
2016: Resultater fra evaluerings- og følgeforskningsprogram til folkeskolereformen
I 2016 er der offentliggjort en række rapporter, der giver en status for folkeskolereformen cirka to år efter reformens implementering. Forskningschef Andreas Rasch-Christensen beskriver udvalgte resultater.
Hovedesultater fra de første rapporter i evaluerings- og følgeforskningsprogrammet til folkeskolereformen
Om resultaterne v. Andreas Rasch-Christensen (7:38 min.)
Forskningschef hos VIA UC, Andreas Rasch-Christensen, beskriver udvalgte resultater fra rapporterne i videoen ovenfor.
Om rapporterne
Rapporterne analyserer og beskriver bl.a. kommuners og skolers samarbejde og styring, skoleledelse, skolebestyrelsernes arbejde, læreres og pædagogers beskrivelse af skoledagen og elevernes oplevelse af skoledagen.
Rapporterne er udarbejdet af SFI – Det Nationale Forskningscenter for Velfærd, KORA (Det Nationale Institut for Kommuner og Regioners Analyse og Forskning) samt EVA (Danmarks Evalueringsinstitut).
Kreditering
Notatet er udarbejdet Børne- og Undervisningsministeriet.