Redskab
Litteratur
På denne side finder du den litteratur, der knytter sig til vejledningen.
Andreasen, L. B., Meyer, B. & Rattleff, P. (Red.) (2008)Digitale medier og didaktisk design: Brug, erfaringer og forskning. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag.
Asmussen, J. (red.) (2011) Digitalt dansk - Mediedidaktik 2.0. København: Hans Reitzels Forlag.
Dede C. (2010). Comparing Frameworks for 21st Century Skills, I: Belanca J. A. Brandt, R. (red): 21stCentury Skills - Rethinking How Students Learn, Solution Tree Press. Chapter 3. s. 51-76.
Gissel, T. (2011) Mediedidaktik i teori og praksis. Academica.
Gynther, K. (2010). Didaktik 2.0 - læremiddelkultur mellem tradition og innovation.
København: Akademisk forlag
Hanghøj, T. (2012). Spilscenarier i undervisningen - præsentation af en didaktisk model. I: Læring og Medier.
Hjarvard, S. (2008) En verden af medier – medialiseringen af politik, sprog, religion og leg.
Frederiksberg: Samfundslitteratur
Luckin, R., Bligh, B.,Manches, A., Ainsworth, S., Crook, C. & Noss, R. (2012).
Decoding learning: The Proff, Promise and Potential of Digital Education. London: Nesta.
Martin, A. (2006). A European framework for digital literacy. Digital Kompetanse, 2, 151-161.
Meyer, B. (2007). Internetbaseret materiale i fremmedsprogsundervisningen:
nye udfordringer for læreren. I: Sprogforum (nr. 38).
Misfeldt, M. (2008). At skrive matematik under påvirkning af nye medier
I: Andreasen, L. B. , Meyer, B. , Rattleff, P. (Red.). Digitale medier og didaktisk design:
Brug, erfaringer og forskning. København: Danmarks Pædagogiske Universitetsforlag.
Misfeldt, M.(2013). Kreativ Digital Matematik: henimod en værktøjsbaseret matematisk innovations-kompetence. I: Matematik, Vol. 2013, Nr. 2
Slot, M. F., Bundsgaard, J., Gissel, S. T., Hansen, I. T., & Lorentzen, R. F. (2013). Fra app'ernes planet til klasserummet: apps i fagundervisningen.
Sørensen, B., Audon, L. & Levinsen, K. (2010). Skole 2.0, Aarhus: Klim
Sørensen, B. H.& Levinsen, K. (2014). Didaktisk Design. Digitale Læreprocesser.
København: Akademisk forlag.
Tanggaard, L. (2006). Kreativitet skal læres. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag.
Würzt, M. (2010). Børns multimodale tekstverden som potentiale i undervisningen.
Viden om Læsning, nr. 7, s. 1-6.