Valg af læremidler

Brug af et læremiddel kan få betydning for både arbejdsformer i klasseværelset, for elevernes lyst til at lære samt for elevernes læringsudbytte og lærer-elevrelationer.

Læremidler indeholder forskellige elev- og læringssyn og er forankret i forskellige didaktiske og faglige positioner. Dette tema giver et bud på, hvordan du kan navigere i både analoge læremidler og det digitale lærermiddellandskab, der indeholder digitale læremidler som fagportaler, robotter og digitale læringsspil.

Her kan du læse om forskellige aspekter, som kan være relevante at forholde sig til både alene og i fagteams, når det drejer sig om udvælgelse, vurdering og brug af læremidler.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.