Nyhed
Eksamensopgaven i Kommunikation og IT A
Hvordan ser den gode, autentiske (anonymiserede) elevproducerede eksamensrapport til kommunikation og it A ud?
Af lærerplan og vejledning for kommunikation og it på A-niveau fremgår det, at den skriftlige rapport, der ledsager kommunikationsproduktet (eller kommunikationsprodukterne) spiller en væsentlig rolle i eksamensprojektet.
I vejledningen til kommunikation og it A (og på emu.dk) er der en fin og meget anvendelig rapportskabelon, udarbejdet af fagets lærere, til brug for elevernes eksamensrapporter.
Men hvordan ser den gode, autentiske (anonymiserede) elevproducerede eksamensrapport til kommunikation og it A ud? Det er der flere af fagets lærere som har efterspurgt, ikke mindst fordi de gerne vil bruge sådanne rapporter i undervisningen, når eleverne skal træne rapportgenren.
Med baggrund i lærerønskerne har en udviklingsgruppe i BUVM-regi i 2021-22 lavet dette site, som har til formål at give inspiration til lærere i kommunikation og it iforbindelse med rapportskrivningen. Foruden konkrete, elevproducerede rapporteksempler indeholder sitet også ideer til, hvordan man kan udnytte muligheden, som læreplanen giver, for at afløse de op til 20% af den skriftlige rapport med multimodale rapportelementer.
Sitet er tænkt dynamisk, så der fortsat kan uploades ideer, opgaver mm., som har relation til rapportskrivningen på A-niveau.
Sitet kan tilgås her: Eksamensopgaven i kommunikation og it A (google.com)
Udviklingsgruppe april 2021 - marts 2022
Peter Ørnstrup Maegaard, H.C. Ørsted Gymnasiet, Ballerup (TEC)
Daniel Vognstrup Perez, UddannelsesCenter Ringkøbing-Skjern
Claus Scheuer-Larsen, Odense Tekniske Gymnasium
Mimi Olsen, fagkonsulent