Inkluderende læringsmiljøer

Rapporter om tolærerordninger, forældresamarbejde, special-og almenpædagogisk samarbejde om inklusion. Desuden afdækning af viden og forskning om særlige undervisningsmæssige behov.

Rapporter om inkluderende læringsmiljøer (6)

Forskning og danske erfaringer med turboforløb

Elev og lærer i dialog
Turboforløb kan føre til markante faglige fremskridt for elever, der har udfordringer i skolen viser en opsamling af forskning af Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning og kommunale erfaringer af Epinion.

Effekten af tolærerordninger

Samarbejdsmøde
© Pexels.com
Tolærerordninger har positive effekter for elevernes faglige udvikling, viser et lodtrækningsforsøg udført af Aarhus Universitet og Rambøll Management.

Forældresamarbejde og inklusion

Kvinde taler i telefon
Skoler kan med fordel arbejde med at få større klarhed over, hvad forældreinddragelse og samarbejde om inklusion skal bruges til og på hvilke præmisser, viser forskningskortlægning udarbejdet efter forespørgsel fra Ressourcecenter for Inklusion og Specialundervisning.

Relaterede moduler