Læreplan, vejledning og fagkonsulent - billedkunst

Læs om, hvad gymnasiereformen betyder for Billedkunst og find materialer fra fagkonsulenten, FIP og SIP-kurserne.

Læreplan og vejledning

Uddybende materiale til vejledningen

Tegn og omvending af tegn i byrum

Tegn og omvending af tegn i byrum

Mini-projekt, tilrettelæggelse og modulindhold. Forløb: Eksempel på projekt om omvending af tegn i byrum.

Fagkonsulenten

Fagkonsulent
© Bonnie Bay Andersen

Fagkonsulenten

Her finder du oplysninger om og informationer fra fagkonsulenten i fagene Billedkunst og Design og arkitektur - stx og hf.
FIP19

FIP18/19

Den 23. januar 2019 i Aarhus. Tema: Sammenhæng mellem teori og praksis – i praksis.
fip

FIP - forår 2017 - billedkunst

Her finder du uddrag fra gruppernes arbejde med forløbsdesign på FIP i foråret 2017. Materialet er indsamlet af fagkonsulenten for faget.
Opbygning af moodboard
© Irene Egeskov Andersen

Undervisningskompetence i design og design & arkitektur?

Fagkonsulenten om de formelle kompetencekrav til undervisere i design-, design & arkitektur- og billedkunst på det gymnasiale niveau i overgangsperioden i skoleårene 2017/2018 samt 2018/2019 og fremefter. OPDATERET 13.9.2018

Reformens centrale temaer

Annegrete Larsen

Nyt grundforløb

Bedre og kortere grundforløb står der som overskrift i den politiske aftale om en gymnasiereform, men hvad betyder det egentlig? Hvad bliver reelt nyt i grundforløbet og hvad er formålet med det? Det forklarer chefkonsulent Jens Refslund Poulsen og kontorchef Annegrete Larsen i videoen herunder. Du kan se hele videoen eller læse nogle af deres svar:
evaluering

Formativ evaluering

Med den nye gymnasiereform skal fokus på feedback og evalueringskultur styrkes yderligere.

Relaterede moduler