Løbende evaluering og feedback - dansk
Om redskabet
Materialet er udviklet til skoler, der deltager i programmet for løft af de fagligt svageste elever i udskolingen. Alle dele af materialet er dog velegnet til brug som inspiration på andre skoler.
Materialet er udviklet af Metropol, VIA og Rambøll.
Undervisningsforløbet til dansk
I materialets første del finder du et danskforløb om argumenterende tekster (side 12-18). Forløbet eksemplificerer, hvordan en systematisk evaluering og feedback kan integreres, så det bliver en naturlig del af undervisningen.
I forløbet skal eleverne fremstille et debatoplæg som modsvar til en artikel om unges brug af sociale medier.
Redskabets andel del
Redskabets anden del gennemgår de enkelte trin i evaluerings- og feedbackprocessen.
Materialet er inspiration til, hvordan teamet kan arbejde videre med at udvikle egen evaluerings- og feedbackpraksis, så den imødekommer de konkrete behov for støtte, som udskolingselever med faglige udfordringer kan have.
Hent det samlede materiale her (pdf, 34 sider)