Lektiehjælp og faglig fordybelse

Publikationer med praksiseksempler, forskning og refleksionsspørgsmål til arbejdet med lektiehjælp og faglig fordybelse

(2)

Udvikling af lektiehjælp og faglig fordybelse

Lærer hjælper elev
Ledelsen opbakning er med til at sikre, at lektiehjælp og faglig fordybelse bliver anset som legitim, prioriteret og anerkendt blandt skolens aktører. På Undervisningsministeriets vegne har Rambøll udarbejdet en række publikationer samt en forskningskortlægning med praksiseksempler, forskning og refleksionsspørgsmål til arbejdet med lektiehjælp og faglig fordybelse.

Lektiehjælp og faglig fordybelse - litteraturstudie

Bogstabel
Et litteraturstudie af lektiehjælp og faglig fordybelse, som Rambøll har udarbejdet, indeholder en gennemgang af 13 studier. Litteraturstudiet peger på, at lektiehjælp kan have både faglige og sociale formål. Det kan fx være at styrke relationerne mellem børnene eller mellem børn og voksne.

Relaterede moduler