Mediekonkurrencen 2018: Dyst i nyheder om krop og idealer

De sociale medier flyder over med glansbilleder af det ideelle liv og den perfekte krop. Ligesom reklamer, film og musikvideoer ofte fremstiller kroppen fejlfri – og langt fra det, man ser i spejlet.

Hvad gør det konstante møde med den redigerede krop ved de unges selvopfattelse – og selvværd? 

Når JP/Politikens Hus i 2018 inviterer til mediekonkurrence for femte gang, er det med Sex & Samfund som partner – og overskriften er ’Elsk dig selv – krop og idealer’. 

Fra uge 9-12 får 6.-10. klasse landet over mulighed for at dykke ned i de journalistiske genrer og agere nyhedsredaktion med krop og idealer som omdrejningspunkt. Eleverne vælger selv, om de vil deltage i konkurrencen med en avis eller et nyhedssite.

Billede til mediekonkurrence
© Sex og samfund

Alle har nu mulighed for at tilmelde sig Mediekonkurrencen 2018 om krop og idealer.

Produceret i samarbejde med

Sex & Samfund

Sex & Samfund
Sex & Samfund arbejder nationalt og internationalt med trivsel, rettigheder, køn, krop, seksualitet og seksuel sundhed. Læs mere på www.sexogsamfund.dk

Sex & Samfund står bag Undervisningskampagnen Uge Sex samt  www.underviserportal.dk, hvor man som underviser kan finde undervisningsaktiviteter til seksualundervisning.

Sex & samfund står også bag informations og rådgivningsportalen Sexlinien for Unge www.sexlinien.dk samt rådgivningen www.privatsnak.dk målrettet børn og unge i alderen 10-15 år.

sexogsamfund.jpg