flygtning_COLOURBOX1075996.jpg

    Verdensfilm - Transit Tanger - Undervisningsforløb om EU

    I dette undervisningsforløb arbejdes der med EU ud fra filmen "Transit Tanger", som er en af Danidas Verdensfilm. Forløbet sætter fokus på EU og landene omkring. Undervisningsforløbet består af 4 dele. Der er både film, klasseundervisning og individuelt arbejde med web 2.0. Scroll nedad for at se forløbet.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Filmstribe
    © Styrelsen for It og Læring / Sonja Salminen

    Forbrydelse og straf - og filmen "Iwawa"

    I dette undervisningsforløb arbejdes der med begrebet forbrydelse og straf ud fra filmen "Iwawa", som er en af Danidas Verdensfilm. Udgangspunktet er Jean De Dieu og Nsengiyaremye Gilbert, der begge har overtrådt loven. De er blevet sendt til en lille ø i Rwanda for at blive genopdraget. Undervisningsforløbet består af 4 dele. Der er både film, klasseundervisning og individuelt arbejde med web 2.0. Scroll nedad for at se forløbet. Forløbet er udarbejdet for Danida.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    EU_institutioner_COLOURBOX3119325.jpg

    EU's institutioner

    EU's institutioner danner rammen om det europæiske samarbejde.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    globalis.JPG
    © Globalis.dk

    Globalis

    Globalis er et interaktivt verdenskort udviklet af FN-samfundet. Det viser de vigtigste landeinfo for FN's medlemslande. Globalis kan også vise konflikter, fotos fra rummet og meget andet.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tortur forhør
    © Amnesty

    Tortur - grundmodul

    Forløbet er et eksempel på, hvordan man kan arbejde med elevernes forståelse af international politik gennem emnet "menneskerettigheder".
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Planlægning
    © Amnesty

    Planlægning - Tortur

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Gennemførelse - Tortur
    © Amnesty

    Gennemførelse - Tortur

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Evaluering
    © Amnesty

    Evaluering - Tortur

    Under og efter forløbet evalueres elevernes læringsudbytte, både af eleverne selv og af læreren. Denne vurdering foretages på baggrund af læringsmål og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Ytringsfrihed og informationsfrihed evaluering
    © Amnesty

    Evaluering - Ytringsfrihed og informationsfrihed

    Under og efter forløbet evalueres elevernes læringsudbytte, både af eleverne selv og af læreren. Denne vurdering foretages på baggrund af læringsmål og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Ytringsfrihed og informationsfrihed gennemførelse
    © Amnesty

    Gennemførelse - Ytringsfrihed og informationsfrihed

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    EU_flag_COLOURBOX526752_0.jpg

    EU og dansk politik

    Har EU for meget indflydelse i Danmark? Har vi indflydelse nok i EU? EU-tilhængere mener, at Danmark faktisk har stor indflydelse i EU målt i forhold til landets indbyggertal og økonomi. Skeptikerne siger derimod, at der ikke lyttes nok til os i EU.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sprog
    © Colourbox

    International politik

    Modulet indeholder en oversigt over forskellige moduler med ressourcer inden for international politik
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer