tre ledere snakker sammen

    Fortællinger om skoleledelse

    I "10 fortællinger om skoleledelse" giver de 3 ledere af NNS-skolerne Buskelundskolen, Skørping Skole og Ørestad Skole deres bud på ledelse under forandringsprocesser.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Innovation

    FabLabs hitter landet over - og flere NNS'ere er med på beatet

    Århus, Vejle og Silkeborg har udviklet et unikt samarbejde omkring etablering af FabLab's i folkeskoleregi. NNS-skolerne Vestre Skole, Sølystskolen og Buskelundskolen er en del af projektet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Samarbejde

    Eksempler på NNS-samarbejder

    Her kan du læse om de tidligere NNS samarbejder
    Indholdstype: 
    Andet
    malede hænder

    Fælles fokus på at forbedre børnenes sproglige udvikling i Næstved

    Seks institutioner i Næstved er gået sammen om at skabe fælles fokus på børnenes sproglige udvikling. De er ugens Ny Nordisk Skole-netværk.
    Indholdstype: 
    Andet
    Feedback fra børnehave til gymnasium i Aalborg

    Feedback fra børnehave til gymnasium i Aalborg

    Tre institutioner i Aalborg er gået sammen om et forandringsprojekt, der har fokus på at øge den indre motivation for læring hos børn og elever. De er ugens Ny Nordisk Skole-netværk.
    Indholdstype: 
    Andet
    Pædagog

    Elever bygger bro mellem skole og virkelighed

    Randers Social- og Sundhedsskole bygger bro mellem teori og praksis ved at sende eleverne ud og afprøve det lærte i en af de lokale børnehaver og vuggestuer. Samarbejdet styrker fællesskabet, og udfordrer eleverne til at blive så dygtige som muligt.
    Indholdstype: 
    Andet
    It i anvendelse

    Bedre brug af it skal motivere eleverne

    Privatskolen Skt. Josefs Skole i Roskilde samarbejder med folkeskolen Lynghøjskolen og Himmelev Gymnasium om at motivere eleverne ved at integrere it i fagene. Projektet foregår som aktionslæring og skal ende med at lette overgangen fra grundskole til gymnasium.
    Indholdstype: 
    Andet
    Rød tråd

    Den røde tråd øger elevernes lyst til at lære

    Sofiendalskolen vil stimulere elevernes læringslyst ved at sætte fokus på tydelige læringsmål. At sikre ambitiøse vilkår for hvert barns læring styrkes gennem et tæt samarbejde i netværket med børnehave og gymnasium.
    Indholdstype: 
    Andet
    Labyrinter

    Professionelle undervisere styrker læringen

    Erhvervsskolen Mercantec i Viborg samarbejder med børnehuset Unoden og Overlund Skole om at skabe et kodeks for den professionelle underviser og pædagog. Samarbejdet skal øge den faglige kvalitet og lette overgangene mellem institutionerne.
    Indholdstype: 
    Andet
    E-magasin

    E-magasinet "Den nye nordiske skole"

    ”Magasinet ”Den nye nordiske skole” blev udgivet i efteråret 2013.
    Indholdstype: 
    Andet
    Glade elever i efteråret

    Historien bag Ny Nordisk Skole

    Her kan du læse om historien bag Ny Nordisk Skole og initiativets udvikling fra opstarten i 2012 frem til 2015, hvor i alt 379 institutioner var en del af Ny Nordisk Skole.
    Indholdstype: 
    Andet
    Manifest

    Mål, Manifest og Dogmer for Ny Nordisk Skole

    Læs om værdigrundlaget i Ny Nordisk Skole, som var spændt ud mellem tre pejlemærker: Mål, manifest og dogmer.
    Indholdstype: 
    Andet
    Folder

    Folderen "Bliv en del af Ny Nordisk Skole"

    Om folderen "Bliv en del af Ny Nordisk Skole"
    Indholdstype: 
    Andet
    Blog

    BLOGarkiv - Forskerstafetten

    Indhold fra blogserien forskerstafet om centrale temaer i NNS
    Indholdstype: 
    Andet
    Blog

    BLOGarkiv - Målstyret undervisning og synlig læring

    Indhold fra blogserien Målstyret undervisning og synlig læring
    Indholdstype: 
    Andet
    fodspor

    Læringsspor

    Læringsspor om pædagogik og undervisning var gratis kompetenceforløb til pædagoger, lærere, undervisere, der samarbejdede om at udvikle deres praksis efter mål, manifest og dogmer for Ny Nordisk Skole 2014 og 2015.
    Indholdstype: 
    Andet
    fodspor

    Læringsspor 3

    Indhold fra kompetenceforløb 3
    Indholdstype: 
    Andet
    fodspor

    Fagpakke 3 videoakademi

    Få input til debat ved at høre følgende faglige ressourcepersoners synspunkter:
    Indholdstype: 
    Andet
    fodspor

    Læringsspor 2

    Indhold fra kompetenceforløb 2
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    fodspor

    Fagpakke 2 videoakademi

    Få input til debat ved at høre følgende faglige ressourcepersoners synspunkter:
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer