Rapport om differentiering af metoder til forklaringer af fagligt stof
    © EVA

    Undervisningsdifferentiering på erhvervsuddannelserne

    EVA har gennemført en undersøgelse af arbejdet med at differentiere undervisningen på de erhvervsfaglige uddannelser. Her finder du både hovedrapporten fra EVA og nogle af de involverede skolers underrapporter.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Julehjerte af

    Julehjerter af kobber og zink

    Her er et eksempel på en opgave, der er differentieret ved hjælp af rød-gul-grøn-metoden.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Ældre kvinde i seng på hospitalet

    Mødet med borgeren i det palliative forløb

    Social- og sundhedshjælpereleven skal kunne udføre handlinger, der kan fremme livskvaliteten hos en borger med en livstruende sygdom. Temaet giver et bud på, hvordan der kan arbejdes med talentsporselever.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Syddansk Erhvervsskole

    Street Food

    Dette læringsforløb gennemføres som et helhedsorienteret, differentieret, tværfagligt og praksisnært projekt ved grundforløb 2 for gastronomer på Syddansk Erhvervsskole. Eleverne skal, i grupper af fire, åbne en bod med salg af Street Food.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Syddansk Erhvervsskole

    Street Food - Rødt projekt

    Overalt i verdenen dukker disse markeder op med de flotteste restaurant vogne, busser, skure og hytter, hvorfra der sælges den lækreste mad fremstillet af de bedste råvarer og tilberedt af de dygtigste kokke. Det er nu din opgave at åbne en Street Food restaurant 5 dage i uge 41.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Syddansk Erhvervsskole

    Street Food - Gult projekt

    Overalt i verdenen dukker disse markeder op med de flotteste restaurant vogne, busser, skure og hytter, hvorfra der sælges den lækreste mad, fremstillet af de bedste råvarer og tilberedt af de dygtigste kokke, Det er nu din opgave at åbne en Street Food restaurant 5 dage i uge 41.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Syddansk Erhvervsskole

    Street Food - Grønt projekt

    Overalt i verdenen dukker disse markeder op med de flotteste restaurant vogne, busser, skure og hytter, hvorfra der sælges den lækreste mad, fremstillet af de bedste råvarer og tilberedt af de dygtigste kokke, Det er nu din opgave at åbne en Street Food restaurant 5 dage i uge 41.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    klasselokale

    Undervisningsdifferentiering - 7 gode råd

    Gymnasielærer og ekstern underviser på teoretisk pædagogikum Nicolas Marinos giver her 7 gode råd om undervisningsdifferentiering
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Børn graver roe op
    © Frank Juel Pedersen

    Den længere og mere varierede skoledag - generelt

    Den længere og mere varierede skoledag skal give skolerne mere tid til undervisning ved flere fagopdelte timer og ny tid til understøttende undervisning.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Læringspyramide

    Læringspyramiden - myte eller fact?

    Læringspyramiden dukker jævnligt op for at give et overblik over, hvilken effekt forskellige undervisningsmetoder har på eleverne. Men er den evidensbaseret?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Logo for Gymnasieforskning.dk
    © Gymnaserforskning.dk

    Gymnasieforskning

    Gymnasieforskning er en vidensdatabase, der samler og formidler forskning i de gymnasiale uddannelser. Her kan du bl.a. finde artikler om visuel hf, skrivedidaktik og klasseledelse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    elever ved computer

    Tips til undervisningsdifferentiering

    Gymnasielærer og ekstern underviser på teoretisk pædagogikum Nicolas Marinos giver her 7 gode råd om undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer