Dreng læser

    1. Elevforudsætninger - evaluering - læringsmål

    Formuleringerne i FFM nedbrydes til konkrete læringsmål og tegn på læring.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Dreng læser

    2. Valg af undervisningsaktiviteter

    Generelle overvejelser om litteraturundervisning og fortællerforhold, tekstvalg og læringsaktiviteter.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Pige læser

    3. Undervisningsdifferentiering

    Differentiering er, når læreren sikrer, at læringen er meningsfuld og effektivt indrettet på, at alle elever når lektionens eller lektionernes mål.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Lektionsplan

    Lektionsplan for 1.-4. lektion

    Hvad gør læreren, og hvad gør eleverne?
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Lektionsplan

    Lektionsplan for 5.-8. lektion

    Hvad gør læreren og hvad gør eleverne?
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Lektionsplan

    Lektionsplan for 9.-12. lektion

    Lektionsplan for 9.-12. lektion.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Evaluering

    Evalueringsfasen 9.-12. lektion

    Evalueringsfasen 9.-12. lektion / det samlede forløb.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Argumenterende tekster

    Undervisningsforløbet beskriver læringsmålstyret undervisning i faget dansk i en 7. og en 8. klasse, hvor der arbejdes med kompetenceområdet fremstilling.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    1. Elevforudsætninger

    Formuleringerne i FFM nedbrydes til konkrete læringsmål og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    2. Undervisningsdifferentiering

    Differentiering er, når læreren sikrer, at læringen er meningsfuld og effektivt indrettet på, at alle elever når lektionens eller lektionernes mål.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Valg af undervisningsaktiviteter

    Skematisk oversigt over indholdet i de enkelte lektioner.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Lektionsplan for 1.-2. lektion

    Hvad gør læreren, og hvad gør eleverne?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    planlægning

    1. Elevforudsætninger - Evaluering - Læringsmål

    Formuleringerne i FFM nedbrydes til konkrete læringsmål og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    dreng

    2. Valg af undervisningsaktiviteter

    I forløbet arbejdes sideløbende med to færdigheds- og vidensmål for sprogforståelse og afkodning, så der i hver uge bliver to fælles introduktioner, fordi eleverne både skal have lejlighed til at udvide deres sprogforståelse og træne deres afkodning.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Eksempler fra afprøvningen

    Uge 1 - Delforløb 1

    Sprogforståelse
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    tavle

    Uge 1 - Delforløb 2

    Afkodning
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Lektionsplan for 3.-4. lektion

    Hvad gør læreren, og hvad gør eleverne?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Lektionsplan for 5.-6. lektion

    Hvad gør læreren, og hvad gør eleverne?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Lektionsplan for 7.-8. lektion

    Hvad gør læreren, hvad gør eleverne?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    elev

    Lektionsplan for 9.-10. lektion

    Hvad gør læreren, og hvad gør eleverne?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale