høst med mejetærsker

    Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget - Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    gylletank

    Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget - Undervisningsaktiviteter

    Overvejelser om rammesætning, arbejdsproces og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af bakterier

    Bakterier i din hverdag

    I dette undervisningsforløb skal eleverne arbejde med bakterierne i hverdagen. De skal bl.a. selvstændigt lave undersøgelser, som viser noget om bakteriers livsbetingelser.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af bakterier

    Bakterier i din hverdag - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af bakterier

    Bakterier i din hverdag - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af bakterier

    Bakterier i din hverdag - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af højhuse

    Bedre byliv

    Undervisningsforløbet beskriver arbejdet med læringsmål i undervisningen i faget biologi i 8. klasse, hvor der både arbejdes med kompetenceområdet ”undersøgelser” i naturfag” samt ”modellering”. Derudover arbejdes der med det tværgående tema: entreprenørskab.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af huse langs vej

    Bedre byliv - evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af indre by

    Bedre byliv - gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    tegning af huse og biler

    Bedre byliv - planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    billede af burger med arme og ben

    Fællesfagligt fokusområde: "Kan en burger være sund?"

    Forløbet omhandler fødevarer, fødevareproduktion og fordøjelse med udgangspunkt i en burger.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    tegning af traktor på mark

    Fællesfagligt fokusområde: "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget"

    Eleverne undersøger dansk landbrugs påvirkning af naturgrundlaget, samt hvilke muligheder der er for bæredygtig produktion.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af Jordkloden
    © Rambøll

    Fællesfagligt fokusområde: "Rent drikkevand - i Danmark og syd for Sahara"

    Fællesfagligt forløb i geografi og biologi om drikkevand i Danmark og syd for Sahara udarbejdet af Rambøll.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    to drinksglas

    Fællesfagligt forløb: "Rom og cola"

    Rom & cola er en drink, mange unge kender til. Det fællesfaglige forløb gør rom & cola til genstand for naturfaglig undersøgelse.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    billede af burger

    Kan en burger være sund? - Elevforudsætninger og læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    køleskab med kæde og lås

    Kan en burger være sund? - Evaluering

    Her beskrives de forskellige stadier af evalueringsfasen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    billede af to burgere med børn ovenpå

    Kan en burger være sund? - Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    billede af grønsager i pose

    Kan en burger være sund? - Gennemførelse lektion 1-26

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    tallerken med teksten: Kcal

    Kan en burger være sund? - Tegn på læring

    Elevernes vej mod målet
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Billede af burger

    Kan en burger være sund? - Undervisningsaktiviteter

    Overvejelser om rammesætning, arbejdsproces og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale