Elev laver regnestykke

    Addition og subtraktion med naturlige tal

    Forsknings-informeret

    Undervisningsforløbet beskriver læringsmålstyret undervisning i faget matematik i en 2. klasse, hvor der arbejdes med additive og subtraktive regneprocesser samt problembehandlings- og ræsonnementskompetencen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Elever arbejder koncentreret med programmering
    © Troels Gannerup Christensen

    Arbejde med variable vha. programmering

    Her et undervisningsforløb, som viser, hvorledes der via programmering kan arbejdes med variable i matematikundervisningen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    DAC - Byg en by
    © Dansk Arkitektur Center

    Arkitektur og geometri - byg en by

    Undervisningsforløbet ’Arkitektur og geometri – byg en by’ sætter fokus på en del af matematikken i arkitekturen, i dette tilfælde geometrien.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Elevforudsætninger og læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Elevforudsætninger og læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Elevforudsætninger og læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Evaluering

    Elevernes læringsudbytte evalueres både af eleverne selv og af læreren gennem forløbet
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Evaluering

    Elevernes læringsudbytte evalueres både af eleverne selv og af læreren gennem forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Evaluering

    Elevernes læringsudbytte evalueres både af eleverne selv og af læreren gennem forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sproglig udvikling

    Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Addition og subtraktion med naturlige tal
    © Troels Gannerup Christensen

    Evaluering: Addition og subtraktion med naturlige tal

    Forslag til evaluering inden, under og efter undervisningsforløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Køb og salg i Skolehaven

    Evaluering: Køb og salg i Skolehaven

    Forslag til evaluering undervejs og som afslutning på undervisningsforløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Elever arbejder sammen.
    © Troels Gannerup Christensen

    Evaluering: Sammenligning af data

    Forslag til evaluering inden, under og efter undervisningsforløbet. Her findes også evalueringsskemaer til udprint.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Såning i Skolehaven

    Evaluering: Såning i Skolehaven

    Forslag til evaluering som afslutning på undervisningsforløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Udstykning af Skolehaven

    Evaluering: Udstykning af Skolehaven

    Forslag til evaluering undervejs og som afslutning på undervisningsforløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Elever arbejder

    Evaluering: Undersøgelse af trekanter

    Forslag til evaluering inden, under og efter undervisningsforløbet. Her findes også evalueringsskemaer til udprint.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    geometriske former

    Figureksperimentarium

    Geometriske former kan være meget forskellige, men hvordan kan man egentlig kende formerne, og findes der mon nogle geometriske former, som endnu ikke er blevet opdaget?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Elevforudsætninger og Læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale