ketil.jpg

    Soundpainting

    Følg to musikere, der laver musik på en særlig måde. De bruger fagter og håndtegn, der kaldes "Soundpainting". I dette forløb lærer eleverne at synge sammen og improvisere ved at følge håndtegnene.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    COLOURBOX1750085.jpg

    Kom, maj, du søde, milde

    Mozart har skrevet melodien til "Kom, maj, du søde, milde". Find inspiration til at spille og synge sangen i musikundervisningen. Det er oplagt at gøre lidt ekstra ud af denne kendte årstidsmelodi, som mange elever formentlig også vil møde ved familiefester.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Underlægningsmusik

    Underlægningsmusik

    Underlægningsmusik fortæller først og fremmest noget om stemningen, men kan også vidne om tid, sted og sammenhæng i en fortælling. I forløbet anvender eleverne digitale medier til at skabe en fortælling med underlægningsmusik. Forløbet er udviklet i samarbejde med Irene Egeskov Andersen, Bakkevejens skole i Bramming.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsang

    Festsange

    I forløbet sættes fokus på traditionen omkring festsange. Eleverne laver som led i arbejdet deres egne festsange.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    March

    Lytteinspiration til de mindste

    Regimentsmusik er sjovt at gå til, fordi pulsen er særdeles tydelig - musikken er faktisk beregnet til at gå til. Med afsæt i praktiske øvelser arbejdes der med musiklytning og instrumentlære. Forløbet er udarbejdet med inspiration af Ove Steen Smidt.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Faglig læsning

    Faglig læsning med "Marken er mejet"

    Forløbet arbejder med faglig læsning dels i relation til en sangtekst og dels i relation til nodesystemet. Den faglige læsning er i fokus i sammenhæng med både sang og spil.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kulturkanon
    © Lars Skaaning

    Per Nørgård og uendelighedsrækken

    Forløbet tager afsæt i Per Nørgårds kanoniserede 3. symfoni. Der fokuseres på uendelighedsrækken, som udgør den grundlæggende musikalske byggesten i værket. Uendelighedsrækken reduceres til trommerytmer, som eleverne kan arbejde med at udregne og spille.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Elektronisk,

    Komposition af elektronisk musik - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Elektronisk,

    Komposition af elektronisk musik - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Komposition

    Komposition af elektronisk musik - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Komposition,

    Komposition af elektronisk musik

    Forløbet handler om ved hjælp af computeren at skabe elektronisk musik. I forløbet arbejder eleverne også med, hvordan man kan bruge den elektroniske musik som et personligt udtryksmiddel. Forløbet er udviklet i samarbejde med Anders Boysen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Komposition,

    Tilhørende videoer

    Her finder du en videokanal med de videoer om elektronisk musik, som knytter sig til undervisningsforløbet 'Komposition af elektronisk musik'.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    skipper-skræk.png
    © Elzie Segar (rettigheder udløbet)

    Kazoo

    Lad eleverne spille på kazoo. Forløbet kan strikkes sammen på forskellige måder og kan evt. strækkes ud som et element, der kører sideløbende med andre forløb.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    COLOURBOX4221565.jpg

    Rap og hip hop

    Forløbet tager afsæt i rap og inddrager computeren som et naturligt led. Forløbet handler om via digitale medier at skabe sit eget akkompagnement og samtidig eller i forlængelse heraf lave en tekst, som kan rappes i forhold til rytmen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Hip hop,

    Rap og hip hop - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Hip hop,

    Rap og hip hop - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Hip hop,

    Rap og hip hop - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsange,

    Festsange - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsange,

    Festsange - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsange,

    Festsange - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale