Global undervisning
    © Rosa Taramaya Huss og Nelle Renberg Andersen

    'Tro, håb og hornmusik'

    Med udgangspunkt i en film om forældreløse børn i Uganda præsenteres messingblæserne på en alternativ måde og danner grundlag for en samtale om musikkens funktion i et samfund, som ikke ligner vores - eller måske er der ligheder?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Musikforståelse,

    'Tro, håb og hornmusik' - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Musikforståelse,

    'Tro, håb og hornmusik' - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Musikforståelse,

    'Tro, håb og hornmusik' - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Spil,

    Clap your hands

    Clap your hands er en sang på engelsk, et sammenspilsarrangement, et rytmisk grundtræningsforløb og et ”lær-at-øve”-forløb. Kort sagt et forløb, som indeholder mange grundlæggende musikalske elementer. Forløbet er udviklet i samarbejde med Anders Boysen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Spil,

    Clap your hands - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Spil,

    Clap your hands - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Spil,

    Clap your hands - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kulturkanon,
    © Lars Skaaning

    Evaluering - Per Nørgård og uendelighedsrækken

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Faglig læsning

    Faglig læsning - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Faglig læsning

    Faglig læsning - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Faglig læsning

    Faglig læsning - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Faglig læsning

    Faglig læsning med "Marken er mejet"

    Forløbet arbejder med faglig læsning dels i relation til en sangtekst og dels i relation til nodesystemet. Den faglige læsning er i fokus i sammenhæng med både sang og spil.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsang

    Festsange

    I forløbet sættes fokus på traditionen omkring festsange. Eleverne laver som led i arbejdet deres egne festsange.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsange,

    Festsange - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsange,

    Festsange - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Festsange,

    Festsange - Planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kulturkanon,
    © Lars Skaaning

    Gennemførelse - Per Nørgård og uendelighedsrækken

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    skipper-skræk.png
    © Elzie Segar (rettigheder udløbet)

    Kazoo

    Lad eleverne spille på kazoo. Forløbet kan strikkes sammen på forskellige måder og kan evt. strækkes ud som et element, der kører sideløbende med andre forløb.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sammenspil,

    Kazoo - Evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale