DT Group
    © DT Group

    Dansk - Bæredygtighed 2011-2012

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    Engelsk - Bæredygtighed 2011-2012

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    Salg og Service - Bæredygtighed 2011-2012

    Materialer for faget Salg og Service til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    Samfundsfag - Bæredygtighed 2011-2012

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Velkomst ved konference byggemesse / konference
    © EUC Syd

    Bæredygtighed på EUC Syd

    EUC Syd har i en årrække været i gang med projektet ZERObyg. Formålet er at klæde håndværkerne i lokalsamfundet på til at kunne tilbyde kunderne energirigtige løsninger.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Newsletter from UNECE, Education for Sustainable Development (ESD)
    © UNECE

    UNECE ESD newsletter 4/2013

    Newsletter for UNECE Strategy for Education for Sustainable Development
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    høst med mejetærsker

    Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget - Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    gylletank

    Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget - Undervisningsaktiviteter

    Overvejelser om rammesætning, arbejdsproces og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af højhuse

    Bedre byliv

    Undervisningsforløbet beskriver arbejdet med læringsmål i undervisningen i faget biologi i 8. klasse, hvor der både arbejdes med kompetenceområdet ”undersøgelser” i naturfag” samt ”modellering”. Derudover arbejdes der med det tværgående tema: entreprenørskab.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af huse langs vej

    Bedre byliv - evaluering

    Lærer og elever evaluerer forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af indre by

    Bedre byliv - gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    tegning af huse og biler

    Bedre byliv - planlægning

    Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Energi

    Energiforsyning – nu og i fremtiden

    To temasider om energiforsyning.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    billede af burger med arme og ben

    Fællesfagligt fokusområde: "Kan en burger være sund?"

    Forløbet omhandler fødevarer, fødevareproduktion og fordøjelse med udgangspunkt i en burger.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    tegning af traktor på mark

    Fællesfagligt fokusområde: "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget"

    Eleverne undersøger dansk landbrugs påvirkning af naturgrundlaget, samt hvilke muligheder der er for bæredygtig produktion.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af Jordkloden
    © Rambøll

    Fællesfagligt fokusområde: "Rent drikkevand - i Danmark og syd for Sahara"

    Fællesfagligt forløb i geografi og biologi om drikkevand i Danmark og syd for Sahara udarbejdet af Rambøll.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    to drinksglas

    Fællesfagligt forløb: "Rom og cola"

    Rom & cola er en drink, mange unge kender til. Det fællesfaglige forløb gør rom & cola til genstand for naturfaglig undersøgelse.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Hænder der fyldes med vand

    Fællesfagligt undervisningsmateriale om vand

    Spændende interaktivt undervisningsmateriale om vand. Udarbejdet af Aarhus vand.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Klimaforandringer

    Global opvarmning og klimaindsats

    DR Skoles tema om klimaændringer.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Vindmøller og en gammel mølle

    Hvad er UBU (Uddannelse for Bæredygtig Udvikling)?

    Hvordan sætter man som lærer bæredygtig udvikling på skoleskemaet? Det fortæller forskerne Jeppe Læssøe og Søren Breiting fra DPU, Aarhus Universitet, om.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Lærer