6160_.jpg

    Hvordan får du mest ud af en forelæsning? (For gymnasieelever og kursister)

    "Det er vigtigt at gymnasierne lytter til hvad det er eleverne bliver udsat for når de læser videre. Det er blandt andet forelæsninger hvor de skal kunne koncentrere sig i en time, samtidig med at de aktivt tager noter og tilegner sig den formidlingsprægede undervisning ", siger Steen Beck i "Gymnasiet efter reformen", EVA 2011.
    Indholdstype: 
    Øvelser og opgaver
    Målgruppe: 
    Elev
    Kursist
    Lærer
    6158_.jpg

    Før, under og efter en forelæsning

    En forelæsning forberedes ligesom læsning af en faglig tekst.Her kan du hente en konkret vejledning til at sikre, at elever/kursister får mest mulig udbytte af en forelæsning.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Øvelser og opgaver
    Målgruppe: 
    Lærer
    6223_.jpg

    Hvorfor forelæsning og tavleundervisning?

    Steen Beck siger: "Det er vigtigt, at gymnasierne lytter til, hvad det er eleverne bliver udsat for, når de læser videre".
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    postit

    At lytte til en forelæsning

    Formålet er at træne lytterens rolle ved forelæsninger. Se også henvisningerne til, hvordan man forbereder sig til en forelæsning.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Øvelser og opgaver
    Målgruppe: 
    Lærer
    Tyranosaurus rex, skelet fra Natural History Museum, New York
    © Laust Wium Olesen

    Museer, ekskursioner, foredrag, feltarbejde - geografi og naturgeografi

    Se adresser og websider for museer m.m. af geografisk interesse. Endvidere tilbud om foredrag og lignende. Endelig ekskursionslokaliteter.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Team

    Undervisningsdifferentiering

    Hvad er undervisningsdifferentiering? Og hvordan bruger man det i sin egen praksis som lærer?
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende