Tegning af højhuse

    Bedre byliv

    Undervisningsforløbet beskriver arbejdet med læringsmål i undervisningen i faget biologi i 8. klasse, hvor der både arbejdes med kompetenceområdet ”undersøgelser” i naturfag” samt ”modellering”. Derudover arbejdes der med det tværgående tema: entreprenørskab.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Sol ses ved blad

    Brænd en pind - og lær om fotosyntese og klima

    Gennem forbrænding af træspåner kan eleverne observere de forskellige elementer, der udgør fotosyntese.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    en skov med lys i træer

    Hæfter om skoven og dens liv

    Små hæfter fra Naturstyrelsen om skov, natur og miljø med fakta, fortællinger og aktiviteter.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    høst skolehaven

    Høstdag i skolehaven

    Forsknings-informeret

    Natur/teknologi: I dette forløb lærer eleverne om grøntsager, når de høstes i skolehaven.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    en skolehave

    Høstdag i skolehaven: Beskrivelse af undervisningsaktiviteten

    Forsknings-informeret

    Planlægning, arbejdsform og materialevalg.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Gulerødder

    Høstdag i skolehaven: Evaluering

    Forsknings-informeret

    Evaluering og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    modne æbler

    Høstdag i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 1-2

    Forsknings-informeret

    Forforståelse og introduktion til planters modningsproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    høst kartofler

    Høstdag i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 3-6

    Forsknings-informeret

    Høst, smag og modenhed.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    løg

    Høstdag i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 7-8

    Forsknings-informeret

    Opsamling.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kvinde ser på plante

    Inspiration til problemstillinger

    Interessant inspiration fra Videnskab.dk
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Mariehøne

    Kampen i skolehaven

    Forsknings-informeret

    Natur/teknologi: I dette forløb lærer eleverne om skadedyr, nyttedyr, ukrudt og planternes konkurrence om lys, vand og gødning i faget.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Plante sol

    Kampen i skolehaven: Beskrivelse af undervisningsaktiviteten

    Forsknings-informeret

    Omfang og forløb.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Gødning

    Kampen i skolehaven: Forslag til evaluering

    Forsknings-informeret

    Evaluering, tegn på læring og udfordringsopgaver.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Svirreflue

    Kampen i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 1-2

    Forsknings-informeret

    Introduktion til skade- og nyttedyr.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Dræbersnegl

    Kampen i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 3-6

    Forsknings-informeret

    Hvem er i kamp?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Mælkebøtter

    Kampen i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 7-8

    Forsknings-informeret

    Præsentation og opsamling
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kompostbunke

    Kompost i skolehaven

    Forsknings-informeret

    Natur/teknologi: I dette undervisningsforløb lærer eleverne om kompostering og jordforbedring i skolehaven.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Visne blade

    Kompost i skolehaven: Beskrivelse af undervisningsaktiviteten

    Forsknings-informeret

    Omfang og forløb af undervisningsaktiviteten.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kompost

    Kompost i skolehaven: Evaluering

    Evaluering, tegn på læring og forslag til udfordringsopgaver.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kartoffelskræller

    Kompost i skolehaven: Gennemførsel af undervisningsforløb, lektion 1-2

    Forsknings-informeret

    Organisk materiales kredsløb i skolehaven.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale