Klip-klap
    © Mette Jørgensen

    Design din personlige indeklip-klap.

    Her lægges der vægt på elevernes egen idéudvikling, men opgaven skal ikke være for åben. Elevernes valgte idé omsættes til et produkt; en inde-klip-klap. Idéen er udviklet af Benedikte Rathmann / læreruddannelsen Bornholm og gennemført i et praktikforløb i håndværk og design på Kildegårdskolen i Herlev.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting forskellige tegn

    Sig det med broderi - tradition og fornyelse. Evaluering

    Evalueringsspørgsmål til elever og lærer, der understøtter læringsmålene.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Broderi på træplade
    © Anette Juhler

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse

    Korssting er en gammel, kendt teknik, der mest forbindes med fortiden i form af klokkestrenge og sofapuder, men i dette forløb omformes og opskaleres produkterne, og broderiet overføres til plader.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting + -

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse. Elevforudsætninger.

    I denne fase udvælges Fælles Mål i forhold til, hvad der er det nye, eleverne skal kunne og vide efter forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting hjerte

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse. Evaluering i planlægningsfasen.

    Hvordan kan evalueringen foregå?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting - QRkode
    © Anette Juhler

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse. Gennemførelse

    Forslag til organisering af forløbet i lektioner.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting - QRkode
    © Anette Juhler

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse. Læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting kryds

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse. Tegn på læring.

    Her finder du en oversigt over tegn på læring for forløbets læringsmål.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Korssting @

    Sig det med korssting - tradition og fornyelse. Undervisningsaktiviteter

    Her finder du overvejelser om rammesætning, arbejdsproces og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    bore.jpg
    © Mette Jørgensen

    Taburet med hynde

    Dette forløb i håndværk og design er afprøvet under udviklingsarbejdet i efteråret 2012. Forløbet strækker sig over ca. 20 timer og er stillet til rådighed af Malene Holst Andersen, Thorning Skole.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    bore.jpg
    © Mette Jørgensen

    Taburet med hynde - med vægt på designprocessen

    Dette forløb i håndværk og design er afprøvet under udviklingsarbejdet i efteråret 2012. Forløbet strækker sig over ca. 20 timer og er stillet til rådighed af Malene Holst Andersen, Thorning Skole. Dette forløb omskrevet til valgfagsniveau.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler

    Elevens skammel gøres unik gennem materialekombination.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg

    Unikke skamler - elevforudsætninger.

    Elevforudsætninger forud for forløbet med skamler.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Evaluering

    Evalueringsspørgsmål til elever og lærer, der understøtter læringsmålene.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skamler med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Evaluering i planlægningsfasen

    Opmærksomhedspunkter undervejs i forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med angivelse af en mulig opdeling af forløbet i lektionsblokke.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg

    Unikke skamler - Læringsmål

    Hvad eleverne skal lære gennem forløbet med skamler.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Tegn på læring

    Elevernes vej mod målet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg

    Unikke skamler - undervisningsaktiviteter

    Overvejelser omkring design- og håndværksprocessen. Herunder hvordan eleverne arbejder eksperimenterende.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale