Område
Indholdstype
Emneord
Forbedring af Biodiversiteten på min skole
Eleverne skal bruge deres viden til at finde frem til en indsats, som vil give et mere mangfoldigt plante- og dyreliv på skolens område.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Forbedring af biodiversiteten på min skole - Evaluering
Lærer og elever evaluerer forløbet.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Forbedring af biodiversiteten på min skole - Gennemførelse
Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Forbedring af Biodiversiteten på min skole - Planlægning
Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Kanon Natur hæfterne
Undersøg og lær om organismer fra Danmarks Naturkanon.
Indholdstype:
Andet
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Naturfaglige undersøgelser i naturen
Naturvidenskabelig arbejdsmetode på forskellige biotoper.
Indholdstype:
Andet
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Rundt om mælkebøtten
Alle børn kender mælkebøtten og har egne erfaringer med denne farverige plante. De har pustet frø, flettet mælkebøtter eller skudt de gule blomster i ansigtet på hinanden. Forløbet tager udgangspunkt i det virkelighedsnære, mælkebøtten, og dennes livsbetingelser og perspektiverer ud til andre planters livsbetingelser.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Rundt om mælkebøtten - Evaluering
Lærer og elever evaluerer forløbet.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Rundt om mælkebøtten - Gennemførelse
Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Rundt om mælkebøtten - Planlægning
Planlæg forløbet med afsæt i elementerne læringsmål, undervisningsaktiviteter, tegn på læring og evaluering.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Undersøg gulerodens livsbetingelser og lær forskellige gulerodssorter at kende
Et undervisningsforløb om gulerodens livscyklus og de forskellige sorter af gulerødder fra undervisningsmaterialet Planter er også mad. Forløbet dækker 4 kompetenceområder for natur/teknologi.
Indholdstype:
Undervisningsforløb
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Undersøgelse af naturområdet omkring skolen
Lær at indsamle og bestemme dyr og planter, og at måle lys-, fugtigheds- og temperatur med digitale eller analoge måleinstrumenter. Lær desuden at sammenholde forekomsten af organismerne med de målte kårfaktorer.
Indholdstype:
Faglig inspiration
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale
Vi undersøger dyrs tilpasning
Eleverne undersøger og sammenligner smådyr fra forskellige levesteder
Fag:
Indholdstype:
Faglig inspiration
Målgruppe:
Lærere og pædagogisk personale