Butiksfacede
    © JYSK

    Dansk - Kommunikation

    JYSKs interne og eksterne komunikation. Hos JYSK er man bevidst om værdien i at kommunikere sprogligt korrekt med kunderne og samarbejdspartnere.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Engelsk - Kommunikation

    JYSKs interne kommunikation på hovedkontoret er primært på engelsk, hvor kommunikationen i butikkerne er på det pågældende lands modersmål.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Andet fremmedsprog - Kommunikation

    En stor del af JYSKs kommunikation foregår via e-mails og pr. telefon. På hovedkontoret foregår kommunikationen primært på engelsk, mens der i butikkerne tales det pågældende lands sprog. Du har både haft engelsk og 2. fremmedsprog på handelsskolen og har desuden læst tysk/fransk/spansk i din fritid. Nu er du klar til at søge til udlandet efter endt elevuddannelse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Butiksfacede
    © JYSK

    Salg og service - Kommunikation

    Temaet Kommunikation handler om de kommunikations- og promotionaktiviteter, som JYSK anvender. JYSK er synlig på mange måder og i mange medier, så forbrugeren påvirkes bedst muligt.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Regina Lamscheck-Nielsen

    Jagthytten - et tværfagligt projekt

    Formålet med læringsaktiviteten er, at eleverne får viden om udarbejdelse af et reklamemateriale, samt at kunne fremstille en dokumentationsvideo. Projektvarighed 1 uge, - danskfagets andel ca. 14 lektioner på C-niveau.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Regina Lamscheck-Nielsen

    Unges økonomi - et tværfagligt miniprojekt

    Formålet med læringsaktiviteten er, at eleverne får afprøvet et miniprojekt som første tværfaglige øvelse. Forløbet inddrager danskfaget samt samfundsfag. Projektvarighed 3-4 dage, - danskfagets andel er ca. 8-10 lektioner på E-niveau.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Regina Lamscheck-Nielsen

    Visuel præsentation og instruktionsvideo

    Formålet med læringsaktiviteten er, at eleven gennem informationssøgning og praktisk øvelse, kan udarbejde en instruktionsvideo til en specifik målgruppe. Og at eleverne tilegner sig færdigheder i at kommunikere målrettet. - Enten internt, for at instruere kolleger, andre elever, - eller eksternt for at markedsføre arbejdspladsen, skolen eller håndværket. Omfang; Ca. 4-6 lektioner på E-niveau.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Regina Lamscheck-Nielsen

    Vurdering af hjemmesider

    Undervisningen kan indgå i et overordnet forløb om kommunikation, massekommunikation og reklamer. Forløbet inddrager først og fremmest faget dansk, men også faglig kommunikation og it kan inddrages. Omfang: Ca. 6-8 lektioner.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    Dansk - Kommunikation 2011-2012

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    Engelsk - Kommunikation 2011-2012

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    IT - Kommunikation 2011-2012

    Materialer for faget It til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    DT Group
    © DT Group

    Salg og Service - Kommunikation 2011-2012

    Materialer for faget Salg og Service til den merkantile caseeksamen 2011-12
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Kommunikation
    © ECCO

    Andet fremmedsprog - Kommunikation 2012-2013

    Materialer for faget Andet fremmedsprog til den merkantile caseeksamen 2012-13
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Kommunikation
    © ECCO

    Dansk - Kommunikation 2012-13

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2012-13
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Kommunikation
    © ECCO

    Engelsk - Kommunikation 2012-2013

    Materialer for faget engelsk til den merkantile caseeksamen 2012-13
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Kommunikation
    © ECCO

    Salg og Service - Kommunikation 2012-2013

    Materialer for faget Salg og Service til den merkantile caseeksamen 2012-13
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    icc-kommunikation_0.jpg
    © IC Companys

    Andet fremmedsprog - Kommunikation

    Materialer for faget andet fremmedsprog til den merkantile caseeksamen 2013-14
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    icc-kommunikation_0.jpg
    © IC Companys

    Dansk - Kommunikation

    Materialer for faget dansk til den merkantile caseeksamen 2013-14
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    icc-kommunikation_0.jpg
    © IC Companys

    Engelsk - Kommunikation

    Materialer for faget engelsk til den merkantile caseeksamen 2013-14
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    HTH
    © HTH

    Andet fremmedsprog - Kommunikation

    En frisk og spændende Facebookside på tysk skal nok få nye kunder til at lægge vejen forbi HTHs flagskibsbutik i Berlin.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer