Forside fra rapporten Ro og klasseledelse

    Gode råd og anbefalinger om udøvelse af klasseledelse

    Forsknings-informeret

    Rapporten fra ekspertgruppen om ro og klasseledelse afdækker national og international forskning inden for klasseledelse og giver gode råd og anbefalinger om udøvelse af klasseledelse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Lærerstuderende
    793040_.jpg

    Klasseobservation gav ny adfærd på Nørrebro

    Klasseobservationer og klare beskrivelser af, hvad læreren ville have eleverne til at gøre, fik 7. klasse på Blågård skole i København til at ændre adfærd.
    Indholdstype: 
    Cases
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Forvaltning
    Barn i sorg

    Børn i sorg

    Som lærer samt som lærerstuderende i praktik skal man være forberedt på at håndtere børn i sorg.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Elever

    Læring i flow

    Flow er en tilstand, der kan øge læringsmiljøet i klassen. Lær mere om teorien bag, og forsøg at skabe rammer, der understøtter flowtilstanden.
    Indholdstype: 
    Metoder
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende
    Relationskompetence

    Relationskompetence

    Mestrer du som lærer at knytte tætte bånd til eleverne, har du meget bedre indlæringsresultater. Du kan med fordel prøve dine relationskompetencer af under dit praktikforløb.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Lærerstuderende