EUD

    SIP-EUD 1: Tværfaglig og helhedsorienteret undervisning på grundforløbet

    Formål: Input og sparring til skolernes arbejde med implementering af grundforløbets første og anden del med udgangspunkt i den enkelte skoles mest centrale udviklingsbehov. Endvidere er formålet, at den enkelte skole efter endt kursusdag har udarbejdet en skitse til den videre implementering af grundforløbets første og anden del.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Twitter Ny EMU.jpg
    © Rasmus Sune Jørgensen

    Skriftlighed i SO og engelsk

    Fagkonsulenten giver her inspiration til arbejdet med den skriftlige dimension i SO på htx. Idékataloget indeholder forslag til skriftlighed på tværs af fag og kan derfor læses af andre faglærere end engelsklærere.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    767956_.jpg

    Grundforløbets skriftlighed

    Alle kender vi til, hvor vigtigt det er at koordinere samarbejdet i grundforløbet, således at alle klasser har lært nogenlunde det samme.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    Elever
    © Syddansk Erhvervsskole

    Street Food

    Dette læringsforløb gennemføres som et helhedsorienteret, differentieret, tværfagligt og praksisnært projekt ved grundforløb 2 for gastronomer på Syddansk Erhvervsskole. Eleverne skal, i grupper af fire, åbne en bod med salg af Street Food.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Ko og kalv
    © Laust Wium Olesen

    Succes med tværfaglighed og helhedsorientering i eux-landbrugsuddannelse

    Asmildkloster Landbrugsskole og Viborg Gymnasie og HF har udbudt eux-uddannelsen til landmænd i fem år og har høstet værdifulde erfaringer samt skabt god praksis for, hvordan man kan tilrettelægge helhedsorienterede undervisningsforløb på eux. Eux er en forkortelse af "studiekompetencegivende eksamen i forbindelse med erhvervsuddannelse".
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Drager flyver i luften

    Ideer til tværfaglige emner

    Overordnede emner kan belyses fra mange fagvinkler.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    logo_scoopit_bg-black.jpg
    © Scoopit

    Skriftlighed i SO og dansk på htx

    Inspiration til arbejdet med den skriftlige dimension i SO på htx. Idékataloget indeholder forslag til skriftlighed på tværs af fag og kan derfor læses af andre faglærere end dansklærere.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    4635_.jpg

    Studieområdeforløb i kemi og teknologihistorie

    Få inspiration til et SO-forløb, som kombinerer fagenes metoder og teori og praksis. Forløbets overordnede emne er krudt, dets teknologihistoriske oprindelse, udbredelse og anvendelse gennem tiden. Derudover handler det om krudtets kemiske egenskaber og sammensætning.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Tværprofessionelt-inklusion
    © EVA

    Fortællinger om tværprofessionelt samarbejde om inklusion

    Inklusionsvejledere, lærere og pædagoger deler deres erfaringer med at understøtte inkluderende læringsmiljøer.
    Indholdstype: 
    Andet
    Elever fra innovationsværkstedet Campus Bornholm
    © Anne Knudsen

    Innovationsværksted

    På Campus Bornholm går skole og hobby op i en højere enhed. Her mødes elever på tværs af gymnasie- og erhvervsuddannelser for at arbejde med forskellige kreative projekter og dyrke deres talent. Alt sammen med hjælp fra hinanden og underviserne i en god og afslappet stemning.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Teknologisk hotelkøkken Kold College
    © Metropol

    Teknologisk hotelkøkken - erfaringer fra Kold College

    Få inspiration fra Kold College’s spændende koncept med et teknologisk hotelkøkken. Her understøtter it undervisningen i det daglige med høj grad af elevdifferentiering og interaktion mellem elever på flere niveauer samt en større sammenhæng mellem teori og praksis.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Tegneredskaber

    Klassisk geometri

    Klassisk geometri bygger på konstruktioner med passer og lineal. Det er et emne der er smukt i sig selv, men det kan også indgå i AT og SRP fx i samarbejde med historie.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    En mand til en konference

    Konferencemateriale 2007-2012

    Samling af materiale fra kurser og konferencer omhandlende Kultur- og samfundsfaggruppen.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Kemi

    SRP kemi - eksempler på samarbejde med fysik og matematik

    En række eksempler på formulering af studieretningsprojekter med fysik-kemi-matematik.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Kemi

    SSO kemi - formalia

    Bekendtgørelser og vejledninger (hf).
    Fag: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærer
    边界 grænse

    AT-2016 Kinesisk

    Find inspiration til hvordan kinesisk kan indgå i elevernes AT-projekt. I modulet giver jeg eksempler på sager, hvor kinesisk kan spille sammen med flere af gymnasieskolens øvrige fag.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Undervisning
    © Ulrik Jantzen

    Fagligt samspil

    Her kan du finde inspiration til det faglige samspil mellem tysk og øvrige fag.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Fire hænder
    © Colurbox og Jan Boysen Billund

    Fagligt samspil

    Inspiration til arbejdet med fagligt samspil i engelskundervisningen.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    COLOURBOX2411088(1).jpg
    © Colorbox

    Innovationsprojekt med idræt, dramatik og billedkunst

    Eleverne skal vise en bevægelsessekvens til selvvalgt musik og dokumentere den fotografisk: Et spændende projekt med innovation udviklet på Bagsværd Kostskole og Gymnasium.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærer
    Dannebrog

    Matematik og dansk

    Få inspiration til, hvordan dansk og matematik i fællesskab kan undersøge f.eks. argumentation, centralperspektivet i renæssancen eller forskellene på det naturvidenskabelige og humanistiske verdenssyn.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer