Konstruktion af omskreven cirkel i Geogebra
    © Torben Svendsen

    GeoGebra

    GeoGebra var oprindeligt et interaktivt geometriprogram, men det er senere blevet udbygget med blandt andet regneark og et cas-værktøj. Det er således en program, der kan tilgodese mange aspekter af den digitale dannelse. Og så er det gratis.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    geometriske former

    Figureksperimentarium

    Geometriske former kan være meget forskellige, men hvordan kan man egentlig kende formerne, og findes der mon nogle geometriske former, som endnu ikke er blevet opdaget?
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Elevforudsætninger og Læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Evaluering

    Her beskrives de forskellige stadier af evalueringsfasen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Gennemførelse lektion 1-12

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Tegn på læring

    Elevernes vej mod målet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Geometriske former

    Figureksperimentarium - Undervisningsaktiviteter

    Overvejelser om rammesætning, arbejdsproces og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis

    Matematik er en videnskab, hvor alt skal bevises. I udskolingen skal der sættes fokus på, hvorfor der skal bevises, og hvordan man gør det i enkle bevisførelser.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis - Elevforudsætninger og Læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis - Evaluering

    Her beskrives de forskellige stadier af evalueringsfasen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis - Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis - Gennemførelse lektion 1-20

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis - Tegn på læring

    Elevernes vej mod målet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Beviser i matematik

    Fra overbevis til bevis - Undervisningsaktiviteter

    Overvejelser om rammesætning, arbejdsproces og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Regressionsanalyse
    © Troels Gannerup Christensen

    Funktioner og grafer som matematiske modeller

    Funktioner kan beskrive sammenhænge, og vi kan bruge dem som matematiske modeller til at forklare udviklinger.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Funktioner og grafer som matematiske modeller
    © Troels Gannerup Christensen

    Funktioner og grafer som matematiske modeller - Elevforudsætninger og Læringsmål

    Fra Fælles Mål til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Funktioner og grafer som matematiske modeller
    © Troels Gannerup Christensen

    Funktioner og grafer som matematiske modeller - Evaluering

    Her beskrives de forskellige stadier af evalueringsfasen.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Funktioner og grafer som matematiske modeller
    © Troels Gannerup Christensen

    Funktioner og grafer som matematiske modeller - Evaluering i planlægningsfasen

    Inspiration til, hvordan du løbende kan følge op på elevernes læreproces.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Funktioner og grafer som matematiske modeller
    © Troels Gannerup Christensen

    Funktioner og grafer som matematiske modeller - Gennemførelse lektion 1-12

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale