ELLIE
    © Ellie

    Engelsk i 1. klasse og internationalisering

    Forskningsprojekt viser, at det øger elevernes udbytte af tidlig sprogstart, hvis man samtidig inddrager den internationale dimension.
    Tema: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    icc-engelsek.jpg

    Engelsk i 5. - 7. klasse

    Målet med undervisningen i engelsk er, at du bliver god til at læse, skrive og tale engelsk og får en international forståelse.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Elever
    Elev
    icc-engelsek.jpg

    Engelsk i 8. - 9. klasse

    Målet med undervisningen i engelsk er, at du bliver god til at læse, skrive og tale engelsk og får en international forståelse.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Elever
    Lærer
    COLOURBOX5781941.jpg
    © Colurbox

    Øvelser i engelsk grammatik (for gymnasieelever og kursister)

    A, an eller ingenting? Hvad er forskellen mellem et tillægsord og et biord? Og kongruens? Lav øvelserne og bliv god til engelsk grammatik inden eksamen!
    Indholdstype: 
    Øvelser og opgaver
    Unge mennesker

    Danish Teenage Entrepreneur

    Formålet med opgaven er, at eleverne skal danne sig et indtryk af iværksætteri og gennem dets mangfoldige muligheder og herved opleve innovationen som meget praksisnært. Omfang: ca. 4 - 8 timer.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Billedet illustrerer aktivering af forforståelse i engelsk
    © Lisbeth Bjerrum Jensen

    Korte film til engelsk på social- og sundhedsuddannelserne

    Korte film til brug i engelsk på social- og sundhedsuddannelserne. Filmene er gode til at aktivere forforståelse som indledning til et emne, til gloser, udtale og til grammatik. Filmene er samlet af læsevejledere Inge Hass Norlyk og Lisbeth Bjerrum Jensen
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Ann Katrine Rannestad
    © Ann Katrine Rannestad

    Få besøg fra andre lande i klassen

    Artikel på folkeskolen.dk med fokus på, hvordan sproglærerne kan få verden ind i klassen.
    Tema: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Cover til inspirationsforløbet "Cultural Encounters"

    Cultural Encounters

    Undervisningsforløbet "Cultural Encounters" er et inspirationsforløb, der beskriver læringsmålstyret undervisning i faget engelsk i 8.-9. klasse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Evaluering med smileys

    Evaluering

    Efter forløbet evalueres elevernes læringsudbytte både af eleverne selv og af læreren. Denne vurdering foretages på baggrund af læringsmål og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Illustration af nedbrydning af Fælles Mål til læringsmål

    Fra forenklede Fælles Mål til læringsmål i forløbet

    Kompetencemål, færdigheds- og vidensmål omsættes til læringsmål for forløbet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Praktikant

    Lektion 1 og 2: Assumptions, Stereotypes and Self-awareness

    De første to lektioner introducerer eleverne til det dynamiske syn på kulturer og kulturmøder.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Et fotografi af den ghanesiske rapper M.anifest
    © Jason Williamson

    Lektion 3 og 4: Popular Culture from Ghana

    I 3. og 4. lektion anvender eleverne deres viden om kulturmøder i mødet med ghanesisk populærkultur – her eksemplificeret ved den - i Ghana og Vestafrika - særdeles populære rapper M.anifests tekster og musikvideoer.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    En illustration, der viser fællesskab
    © Colourbox

    Lektion 5 og 6: Global Citizenship and Cultural Encounters

    I 3. og 4. lektion anvender eleverne deres viden om kulturmøder i mødet med ghanesisk populærkultur – her eksemplificeret ved den - i Ghana og Vestafrika - særdeles populære rapper M.anifests tekster og musikvideoer.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Figuren er en relationsmodel, der viser fire indbyrdes afhængige faktorer i læringsmålstyret undervisning.

    Planlægning af undervisningsforløb

    I denne fase udvælges Fælles Mål i forhold til, hvad der er det nye, eleverne skal kunne og vide efter forløbet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tankebobler og tegn, der illustrerer tegn på læring

    Tegn på læring

    Tegn på læring tydeliggør eleverne opnåede læring i forhold til det nye de skal lære og niveauet for elevernes målopfyldelse.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Tegning af fem hænder i forskellige farver

    Undervisningsaktiviteter

    Undervisningsaktiviteter er de planlagte aktiviteter, som skaber læringsmuligheder for alle elever, så de kan nå læringsmålene for forløbet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    icc-engelsek.jpg

    Lyricstraining.com - online sprogøvelser

    Engelske sprogøvelser
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer
    Salt
    © Jan Geertsen

    Innovationsforløb om salt

    Eksempler på salt som tema i forbindelse med innovative, faglige samspil.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærer