Signe Sloth

    Lærer for livet

    Se et interview med lærer Signe Sloth, Søndervangskolen i Hammel, lavet af Thorkild Thejsen.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Idræt ringe

    Idræt i 3. - 5. klasse

    Undervisningen i idræt handler om at få viden om idræt og selv dyrke mange forskellige former for idræt.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Elever
    Lærer
    770952_.jpg

    Idræt i 6. - 7. klasse

    I idræt skal du udvikle kropslige, idrætslige, sociale og personlige kompetencer. Du skal lære om idrætskultur og blive motiveret til at bevæge dig. I idræt får du også erfaring med og viden om, hvad idræt betyder for vores sundhed, trivsel og samfund.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Elever
    Elev
    Atletik

    Idræt i 8. - 9. klasse

    I idræt skal du udvikle kropslige, idrætslige, sociale og personlige kompetencer. Du skal lære om idrætskultur og blive motiveret til at bevæge dig. I idræt får du også erfaring med og viden om, hvad idræt betyder for vores sundhed, trivsel og samfund.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Elever
    Lærer
    Fremtidens Dagtilbud

    A-Sport

    A-Sports Idebank er et digitalt bibliotek, der er fyldt med inspiration og bevægelses-instruktioner til den måde at lære på. Man deltager og bevæger sig til viden, færdigheder og kompetencer.
    Indholdstype: 
    Andet
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Barn dykker i vandet

    AquaSafe – Livredning i folkeskolen

    I forløbet AquaSafe prøver og øver eleverne forskellige bjærgnings- og livredningsteknikker så de bliver i stand til at hjælpe andre i og på vand.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    dreng svømmer

    AquaSafe – Livredning i folkeskolen - Evaluering

    Efter forløbet evalueres elevernes læringsudbytte både af eleverne selv og af læreren. Denne vurdering foretages på baggrund af læringsmål og tegn på læring.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    dreng rygsvømmer

    AquaSafe – Livredning i folkeskolen - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Dame på skammel i svømmehal

    AquaSafe – Livredning i folkeskolen - Planlægning

    For at eleven er i stand til at gennemføre AquaSafe, er det en forudsætning, at eleven har tilegnet sig færdigheder og viden fra fase 1 i vandaktiviteter som foreskriver, at eleverne kan sikre sig selv i vand, samt at eleverne har viden om svømme- og flydeteknikker. Disse forudsætninger skal sikre, at eleven har de fornødne kompetencer og en tilstrækkelig forståelse for grundlæggende og sammensatte bevægelser i vand. Planlægningsmæssigt anbefales det derfor, at AquaSafe gennemføres i løbet af foråret.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kvinde lander i sandet efter længdespring

    Atletik - Længdespring

    Længdespring er blot en af mange discipliner i atletikkens verden, men de mange facetter (løb, spring, timing, svævefase og landing), der er involveret i et godt længdespring gør denne disciplin ideel til undervisning i kropslig forståelse, styrke og motorik.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    mand svæver i sit længdespring

    Atletik - Længdespring - Gennemførelse

    Samlet beskrivelse af gennemførelsesdelen
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Afsæt i længdespring

    Atletik - Længdespring - Planlægning

    I planlægningsfasen skal du sikre dig, at I har adgang til en sandgrav. Hvis I ikke har en sandgrav på skolen eller adgang til et lokalt stadion, så kan I i stedet springe på en madras. Mange af øvelserne i træningsmaterialet kan også udføres uden en sandgrav.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Højdespring

    Atletikkens discipliner - løb, spring og kast - Undervisningsaktiviteter

    Her finder du overvejelser om undervisningsaktiviteter, arbejdsformer og undervisningsdifferentiering.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    En pige træner i en romaskine

    Attention ... GO! Rotaget – teori, praksis og fejlretning

    Dette undervisningsmateriale bringer roningen helt ind i klasselokalet. Der arbejdes med musklernes arbejde og leddenes bevægelser gennem hele rotaget, herunder videoanalyse.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Roning
    © svend@rowing.dk

    Attention ... GO! Rotaget – teori, praksis og fejlretning - Læringsmål

    Nedenfor er opstillet læringsmål for undervisningsforløbet på baggrund af Fælles Mål.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Mennesker der træner i romaskiner

    Attention ... GO! Rotaget – teori, praksis og fejlretning - Tegn på læring

    Her finder du en oversigt over tegn på læring for forløbets læringsmål.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kvinde træner i roskine

    Attention ... GO! Rotaget – teori, praksis og fejlretning - Undervisningsaktiviteter

    Her finder du overvejelser om rammesætning og arbejdsprocesser i undervisningsforløbet
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Dreng i romaskine
    © Lars Møller

    Attention… Go! Roning – stafet og samarbejde - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med afsæt i en lektionsplan. Denne fremgår af et lærerhæfte samt et elevhæfte.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Kvinde der roer i romaskine
    © Foto credit: Lars Møller

    Attention… Go! Roning – stafet og samarbejde - Læringsmål

    Nedenfor er opstillet læringsmål for undervisningsforløbet på baggrund af Fælles Mål.
    Emneord: 
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Pige der roer
    © Foto credit: Lars Møller

    Attention… Go! Roning – stafet og samarbejde - Tegn på læring

    Her finder du en oversigt over tegn på læring for forløbets læringsmål.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale