Design med lys-ikonbillede
    © Dansk Arkitektur Center

    Design med lys - byg din egen lampe

    Undervisningsforløbet Design med lys - byg din egen lampe sætter fokus på et af arkitekt- og designfagets traditionsrige og betydningsfulde områder: lys.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    dørstopper-arbejdsbeskrivelse

    Dørstopper – arbejdsbeskrivelse og materialevalg

    I dette forløb beskriver eleverne arbejdsrækkefølgen og de udvælger materialer til brug for produktionen af deres dørstopper, så den får det ønskede udtryk.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Syede fugle
    © Irene Egeskov Andersen

    Fugle med lange ben

    Designopgaven, en fugl med lange ben, kan løses i bløde, i hårde eller i en kombination af bløde og hårde materialer. Med udgangspunkt i de vilde fugle, reflekterer eleverne over begrebet fugle, og udformer derudfra deres eget produkt. Det karakteristiske ved fugle skal tydeligt fremgå af elevernes produkter. Eleverne lærer at tilrettelægge deres arbejde fra deres ide til det færdige produkt.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Grimrik.jpg
    © Mette Jørgensen

    Grimrik, monster, ...

    En grimrik, et monster,... kan være en dukke, et dyr, en figur eller måske noget, der slet ikke findes ord for. Et grimrik må godt have et lidt kikset og asymmetrisk udseende. Husk at selvom man er grim, kan man godt have hjertet på rette sted!
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Personlig billedramme-opmærkning på plade
    © Ellemarkskolen

    Personlig billedramme

    En billedramme behøver ikke altid være rektangulær. Og hvorfor nøjes med et enkelt billede/udtryk i rammen? Forløbet har været afprøvet på Ellemarkskolen.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Skamler-valgfag

    En skammel er i sit grundudtryk et siddemøbel. Måske kan det også være en skulpturel genstand. Det afhænger af hvordan skammelen gøres til et personligt møbel - gennem valg af materialer og teknikker.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    smykke1_0.jpg
    © Uffe Bjerre

    Smykker i flet og støbning

    Idéen bag undervisningsforløbet er, at eleverne skal arbejde med smykker, hvor de kombinerer tekstile teknikker, som fletning og vævning med metal og støbning. Forløbet er afprøvet i forsøgsperioden.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler

    Elevens skammel gøres unik gennem materialekombination.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg

    Unikke skamler - elevforudsætninger.

    Elevforudsætninger forud for forløbet med skamler.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Evaluering

    Evalueringsspørgsmål til elever og lærer, der understøtter læringsmålene.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skamler med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Evaluering i planlægningsfasen

    Opmærksomhedspunkter undervejs i forløbet.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Gennemførelse

    Gennemførelsen af forløbet er beskrevet med angivelse af en mulig opdeling af forløbet i lektionsblokke.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg

    Unikke skamler - Læringsmål

    Hvad eleverne skal lære gennem forløbet med skamler.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg
    © Irene Egeskov Andersen

    Unikke skamler - Tegn på læring

    Elevernes vej mod målet.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Skammel med hylde og individuelt særpræg

    Unikke skamler - undervisningsaktiviteter

    Overvejelser omkring design- og håndværksprocessen. Herunder hvordan eleverne arbejder eksperimenterende.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale