Syede fugle
    © Irene Egeskov Andersen

    Fugle med lange ben

    Designopgaven, en fugl med lange ben, kan løses i bløde, i hårde eller i en kombination af bløde og hårde materialer. Med udgangspunkt i de vilde fugle, reflekterer eleverne over begrebet fugle, og udformer derudfra deres eget produkt. Det karakteristiske ved fugle skal tydeligt fremgå af elevernes produkter. Eleverne lærer at tilrettelægge deres arbejde fra deres ide til det færdige produkt.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    Figur i troldhasselgren
    © Irene Egeskov Andersen

    Hvad gemmer grenen?

    Hvilke figurer gemmer en stump troldhasselgren? Eleverne arbejder med snitning, herunder sikkerheden ved arbejdet med snittekniv.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    maxiflet - snorefletning i bevægelse
    © Kirsten Brandt Olesen

    Maxiflet - snorefletning i bevægelse

    Bevægelse i undervisningen - snorefletning, hvor eleverne samarbejder om at flette snore. Udover den valgte fletteteknik, stilles der krav til elevernes samarbejde.
    Indholdstype: 
    Faglig inspiration
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    maxiflet - snorefletning i bevægelse
    © Kirsten Brandt Olesen

    Maxiflet - snorefletning i bevægelse - komplicerede mønstre

    Bevægelse i undervisningen - snorefletning, hvor eleverne samarbejder om at flette snore. Udover den valgte fletteteknik, stilles der krav til elevernes samarbejde. Ind imellem må det vi gør godt være for sjov og uden et produkt, der venter forude. Bare alle er klar over, hvad det faktisk er vi leger/gør. Og det er de fleste. Har haft mere end en elev, der højt sagde " over, under,over, under" bare for at være sikker på at gøre det rigtige. Mentalt har mange måttet holde tungen lige i munden. Forløbet er venligst udlånt af Kirsten Brandt Olesen, Ikast.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale
    smykke1_0.jpg
    © Uffe Bjerre

    Smykker i flet og støbning

    Idéen bag undervisningsforløbet er, at eleverne skal arbejde med smykker, hvor de kombinerer tekstile teknikker, som fletning og vævning med metal og støbning. Forløbet er afprøvet i forsøgsperioden.
    Indholdstype: 
    Undervisningsforløb
    Målgruppe: 
    Lærere og pædagogisk personale