Artikel

Undersøgende matematik

Matematiklærerforeningen har i samarbejde med IND og MATH på KU udviklet materialer ud fra et didaktisk princip, der sekvenserer undervisningen og veksler mellem undersøgelsesbaserede aktiviteter, dialogbaseret undervisning samt aktiviteter, der involverer formidling og kritisk stillingtagen.

Materialet veksler mellem:

  • undersøgelsesbaserede aktiviteter

  • en dialogbaseret undervisning

  • aktiviteter, der involverer formidling og kritisk stillingtagen.

Materialet er et et EU-støttet projekt: MERIA (Mathematics Education. Relevant, Interesting and Applicable)

 


Du kan hente materialet på meria-project.eu via dette link


 

Siden er opdateret 13. juli 2022 af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.