Redskab

Pædagogiske vejledninger om naturlige og rationale tal

To pædagogiske vejledninger formidler indsigter og praksis i forhold til arbejdet med rationale og naturlige tal.

Følgende pædagogiske vejledninger er udarbejdet i regi af det tidligere projekt om udviklingen af en test af talblindhed til elever i 4. klasse, som blev afsluttet i juni 2019. Det var ikke en del af projektet at afprøve vejledningen i praksis, hvorfor vejledningen baserer sig på baggrund af forskningsbaserede eller forskningsundersøgte resultater om indsatser og på baggrund af forskernes egne erfaringer.

Kreditering

De pædagogiske vejledninger er udarbejdet for Børne- og undervisningsministeriet af Bent Lindhardt, Professionshøjskolen Absalon og Pernille Pind, konsulent.

Siden er opdateret af emu-redaktionen
Rettigheder:

Tekstindholdet på denne side må bruges under følgende Creative Commons-licens - CC/BY/NC/SA Kreditering/Ikke kommerciel/Deling på samme vilkår. Creative Commons-licensen gælder kun for denne side, ikke for sider, der måtte henvises til fra denne side.
Billeder, videoer, podcasts og andre medier og filer på siden er underlagt almindelig ophavsret og kan ikke anvendes under samme Creative Commons-licens som sidens tekstindhold.