Søgeresultat 7 resultater - flitreret på: EUD, Naturfag Områder (-) EUD 7 Fag (-) Naturfag 7 Fysik 4 Fremmedsprog 3 Design 3 Erhvervsinformatik 3 Erhvervsrettet andetsprogsdansk 3 Afsætning 3 Biologi 3 Dansk 3 Virksomhedsøkonomi 3 Finansiering 3 Idræt 3 Kemi 3 Matematik 3 Organisation 3 Psykologi 3 Samfundsfag 3 Teknologi 3 Erhvervsintroduktion 2 Arbejdspladskultur 2 Praktikpladssøgning 2 Samfund og sundhed 2 Arbejdsplanlægning og samarbejde 2 Faglig dokumentation 2 Faglig kommunikation 2 Innovation 2 Metodelære 2 Uddannelsesoversigt 2 EUV 2 Erhvervsfag 1-3 2 Informationsteknologi 2 Tema Særlige elevgrupper 1 Pædagogik og didaktik 1 It og digitalisering 1 Indholdstype Artikel 1 Forskning og viden 1 Nyhed 1 Redskab 1 Evaluering og feedbackEvalueringens formål er at understøtte progressionen i den enkelte elevs læring og skal sikre, at eleverne reflekterer over deres faglige udvikling. Her kan du finde viden og erfaringer om, hvad der virker i arbejdet med at evaluere, bedømme og give feedback til eleverne. Fag: Naturfag (EUD) Feedback og styrket læringsudbytte i oplæring og skoleI denne artikel beskriver Nanna Friche feedback og giver forslag til, hvordan du som underviser kan give feedback med henblik på at styrke elevernes læring. Tema: Pædagogik og didaktik (EUD)Indholdstype: Artikel Forløb til naturfag på EUDVia linket på denne side kan du finde inspirationsmateriale til naturfagsundervisning med fokus på at koble grundfaget med den uddannelse, som eleverne har valgt. Fag: Naturfag (EUD)Indholdstype: Redskab Engineering som arbejdsformEngineering er en arbejdsform, der baserer sig på problembaseret læring, idet udgangspunktet er en virkelighedsnær udfordring, som kræver en løsning. Derfor er arbejdsmetoden oplagt at bruge i naturfagsundervisningen. I engineering-modellen indgår fx ideudvikling, undersøgelse, konstruktion, test og forbedring. Fag: Naturfag (EUD)Indholdstype: Forløb Analyse af muligheder og barrierer for oprettelse af ASF-klasser på erhvervsuddannelserneDette notat rummer en analyse af muligheder og barrierer for oprettelse af særlige klasser på erhvervsuddannelserne målrettet unge med diagnosen Autisme Spektrum Forstyrrelser (ASF). Forskning og viden (EUD)Indholdstype: Forskning og viden Materiale om digitalisering på erhvervsuddannelserneMange erhvervsskolelærere oplever, at anvendelsen af digitale platforme og læremidler kan øge kvaliteten af undervisningen, viser undersøgelse. Få viden og inspiration til, hvordan du som leder og lærer kan drage nytte af de digitale ressourcer. Tema: It og digitalisering (EUD)Indholdstype: Nyhed Energiforbrug, effekt og virkningsgradI dette forløb skal eleverne analysere eksperimenter og teste hypoteser. Forsøgene tager udgangspunkt opvarmning af væsker med forskellige teknologier. Forløbet er målrettet fagene fysik og naturfag. Omfang: 10-14 lektioner. Fag: Fysik (EUD)Indholdstype: Forløb