Søgeresultat 4 resultater - flitreret på: FVU, Undervisningsmiljø Områder (-) FVU 4 Fag Tema (-) Undervisningsmiljø 4 Indholdstype Forskning og viden 2 Vedholdenhed - kursisters egen indsats og aktivitetIfølge forskning påvirker tre elementer, om voksne med svage basale færdigheder er vedholdende, så de når deres mål nemlig: Holdning til uddannelse, mestringsforventninger og forståelse af læringsresultater. Tema: Undervisningsmiljø (FVU)Indholdstype: Forskning og viden Studieaktivitet”Den, der er aktiv, er også den, der lærer”. Denne sætning er med god grund blevet accepteret i de danske skolemiljøer, da den rummer en meget dyb sandhed. Læring kræver en aktiv proces af kursisten. Kursistinddragelse og aktiv deltagelse af alle er derfor af meget stor betydning for udbyttet af undervisningen. Tema: Undervisningsmiljø (FVU) LæringsfællesskaberEt læringsfællesskab, eller som det ofte betegnes, et professionelt læringsfællesskab, er kendetegnet ved at være en samling af lærere, der arbejder systematisk med forskningsbaseret viden og inddrager institutionens egen data. Tema: Undervisningsmiljø (FVU) Voksne og vedholdenhedFå inspiration til, hvordan I som lærere på Forberedende Voksenundervisning (FVU) og lignende hold kan arbejde med deltagernes vedholdenhed som en del af undervisningen. Forskning og viden (FVU)Indholdstype: Forskning og viden