Søgeresultat 4 resultater - flitreret på: GRUNDSKOLE, Varieret undervisning, Pædagogik og didaktik Områder (-) GRUNDSKOLE 4 Fag Tema (-) Varieret undervisning 4 (-) Pædagogik og didaktik 4 Indholdstype Artikel 4 Scenariebaseret undervisning - hvad, hvorfor og hvordan gør du?Gennem ni karakteristika beskriver Simon Skov Fougt potentialer og udfordringer ved scenariebaseret undervisning og giver forslag til færdige undervisningsforløb. Tema: Pædagogik og didaktik (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Flow i undervisningen – hvorfor, hvornår og hvordan?Flow minder om det, vi kalder ”indre motivation”. Frans Ørsted Andersen opstiller i denne artikel guidelines til, hvordan du kan arbejde pædagogisk og didaktisk med henblik på at skabe flowfremmende miljøer i skolen. Tema: Pædagogik og didaktik (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Undervisning med Flipped LearningFlipped Learning kan beskrives som en teknologiunderstøttet tilgang til undervisning, hvor elevers aktive læring står i centrum. Henrik Levinsen beskriver her de særlige muligheder, Flipped Learning rummer. Tema: Pædagogik og didaktik (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Cooperative learning: Giv eleverne ordet - de vil elske dig for detAnnette Hildebrand Jensen udfolder i denne artikel begrebet cooperative learning og forklarer, hvordan det kan indgå i undervisningen som supplement til andre didaktiske greb. Tema: Pædagogik og didaktik (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel