Søgeresultat 3 resultater - flitreret på: GRUNDSKOLE, Perspektiver på verdensmål i undervisning Områder (-) GRUNDSKOLE 3 Verdensmål i undervisningen 3 Fag Håndværk og design 1 Tema (-) Perspektiver på verdensmål i undervisning 3 Pædagogik og didaktik 2 Indholdstype Artikel 3 Uddannelse for bæredygtig udvikling: Udfordringer og mulighederJonas Andreasen Lysgaard og Martin Laugesen præsenterer i denne artikel forskningsbaseret viden om de dilemmaer, der kan opstå i arbejdet med bæredygtig udvikling i skolekontekster. Tema: Pædagogik og didaktik (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Bæredygtigt tøjGiver det mening at reparere sit tøj, og kan vi redde klimaet ved at gå i genbrugstøj? Artiklen giver konkrete forslag, der kan bruges som udgangspunkt for arbejdet med og en samtale om brug og forbrug af tøj. Fag: Håndværk og design (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel Økoliteracy: Miljølæring med afsæt i det lokaleHvordan favner man bæredygtighed og miljø i undervisningen? Nikolaj Elf, Connie Svabo og Thomas Skovgaard peger på øko-literacy som et didaktisk princip for arbejdet med epokale problemstillinger. Tema: Pædagogik og didaktik (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Artikel