Søgeresultat 3 resultater - flitreret på: GRUNDSKOLE, Varieret undervisning Områder (-) GRUNDSKOLE 3 Fag Billedkunst 1 Tema (-) Varieret undervisning 3 Indholdstype Eksempel fra praksis 2 Forskning og viden 1 Hvidovre Kommune: Talenthold skaber faglig udvikling og trivselI Hvidovre samarbejder man med Københavns Universitet og forskellige kunstnergrupper om talenthold for elever på tværs af ni af kommunens skoler. Det giver eleverne mulighed for udfordringer og faglig fordybelse, og øger deres trivsel. Projektet lægger vægt på, at talent kan være kendetegnet af andet og mere end begavelse og karakterer. Tema: Varieret undervisning (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Eksempel fra praksis Dialog og eksperimenter skaber alternative læringsrum: Praktisk-æstetisk erkendelse i Åben skolePå Kunsten står undersøgende dialog og værkstedseksperimenter centralt i undervisningen, og i værkstederne har eksperimentet forrang over det færdige produkt. Det skal gøre elever bedre til at se ting på nye måder. Tema: Varieret undervisning (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Eksempel fra praksis Åben skole gør undervisning praksisnær og skaber andre elevrollerHistoriske genstande, fageksperter, praktisk orienterede aktiviteter og nye deltagelsesmuligheder i undervisningen. Åben skole indeholder spændende muligheder. Men åben skole er også logistiske udfordringer, skemaomlægninger og vikardækning. Så er det egentlig indsatsen værd? Med afsæt i forskning og praksisviden på området, giver denne artikel bud på, hvorfor og hvordan åben skole er en vigtig del af skolens undervisning. Tema: Varieret undervisning (GRUNDSKOLE)Indholdstype: Forskning og viden